یک کپی از سند لو رفته 2500 صفحه‌ای گوگل در دسترس عموم قرار گرفت

تاکنون فاکتورهای دقیق رتبه‌بندی سایت‌ها تنها در دست گوگل بود اما اکنون ماجرا کمی متفاوت شده، چراکه سند داخلی این شرکت به صورت آنلاین به بیرون درز کرده و گوگل هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است.

گوگل به طور تصادفی این سند را به صورت آنلاین منتشر کرد و سپس این اطلاعات توسط رند فیشکین از یک شرکت نرم‌افزاری به نام SparkToro به اشتراک گذاشته شد. فیشکین با داشتن تجربه در بهینه‌سازی موتورهای جستجو اظهار کرده که همه افراد باید به آن نگاهی بیندازند. در حالی که این سند توسط خود گوگل منتشر شده، به نظر می‌رسد که این کار عمدی نبوده است.

سند با عنوان “Google API Content Warehouse” حاوی اطلاعات مربوط به APIهای داخلی است و توضیح می‌دهد که چه عوامل و مؤلفه‌هایی بر نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند. این یعنی که سند اساساً یک کد تقلب برای رتبه‌بندی در گوگل به حساب خواهد آمد، اما به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست. کل سند در مجموع 2500 صفحه است و در حالی که برخی از بخش‌ها قدیمی‌تر هستند، برخی دیگر را می‌توان به عنوان بخش‌های جدیدتر طبقه‌بندی کرد. کاربران همچنین می‌توانند از اسناد لو رفته گوگل ایده‌ای تقریبی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند به دست بیاورند و جزئیاتی از عواملی که برای رتبه‌بندی در جستجو ضروری هستند، به دست آورند.

گوگل به اشتباه این سند را در تاریخ 27 ماه مارس در GitHub قرار داد و پس از جلب توجه کافی، در 7 ماه مه حذف شد. با این حال، از آنجایی که نمایه‌سازی توسط یک سرویس شخص ثالث انجام شد، یک کپی از سند لو رفته گوگل اکنون موجود است. توجه داشته باشید که اطلاعات موجود در سند می‌تواند برای کسانی که در زمینه‌های سئو یا بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند ارزشمند باشد، اما این اطلاعات اولویت‌بندی نشده‌اند.

کسانی که در صنعت سئو فعالیت می‌کنند ادعا کرده‌اند که برخی از اظهارات گوگل با آنچه در سند بیان شده، به عنوان مثال، اعتبار دامنه و اینکه چگونه می‌تواند بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد، در تضاد است. همانطور که گفته شد، این شرکت در پاسخ به اسناد فاش شده بیانیه‌ای صادر نکرده است. این شرکت به‌روزرسانی بزرگ جستجوی خود را در ماه مارس منتشر کرد که محتوای مفید را بالاتر از استاندارد قرار می‌دهد. الگوریتم‌ها اساساً به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که قضاوت می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا صفحه خاصی در یک وبسایت برای پاسخگویی به نیاز موتور جستجو یا مردم ایجاد شده یا خیر.

پست های مرتبط

AOC مانیتور گیمینگ AGON PRO PD34 الهام‌گرفته از پورشه 911 را معرفی کرد

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد