طبق یک تحقیق جدید، 53٪ از گیمرها بازیهای تکنفره را ترجیح میدهند. مطالعهای که توسط ریس الیوت انجام شده نشان میدهد بیشتر درآمد بازار بازیهای AAA مربوط به خریدهای درون بازیهایی میشود که عموماً از بازیهای لایو سرویس هستند. اما این بازار بیش از حد اشباع شده و برخی از این بازیها از همان ابتدا شکست میخورند.
کم پیش میآید که بازیهای لایو سرویس بتوانند نامی برای خود در بازار بسازند و هر بار هم که یک بازی جدید با موفقیت ساخته میشود، فضای ورود برای تازهواردها باریکتر میشود. در حالی که بسیاری از بازیسازان بزرگ کنسول و PC تلاش میکنند از بازیهای لایو سرویس درآمد زیادی کسب کنند، بیشتر گیمرها ترجیح میدهند بازیهای تکنفره را بازی کنند. گزارش جدید Midia Research نشان میدهد که بازیهای تکنفره ترجیح بیشتر گیمرها هستند. بسیاری از بازیسازانی که قبلاً بازیهای تکنفره ساختهاند و تلاش کردند وارد بازار بازیهای لایو سرویس شوند، متوجه شدند که این کار یک شکست بزرگ بوده است. یکی از این مثالها موفقیت بزرگ The Last of Us است، اما The Last of Us Online به هیچ وجه به موفقیت نرسید و به سرعت توسط ناتی داگ و پلیاستیشن کنار گذاشته شد.
بازیهای لایو سرویس عمدتاً درآمد اصلی صنعت را ایجاد میکنند، اما بازیهای تکنفره جدید همچنان رکوردها را میشکنند و به اندازه میلیونها کپی به فروش میرسند. برای مثال، بازی Elden Ring بیست و پنج میلیون نسخه فروش داشته و بازی Black Myth: Wukong هم به فروش بیست میلیون نسخه رسیده است. هر دو عمدتاً بازیهای تکنفره هستند، با این تفاوت که Elden Ring یک گزینه چندنفره برای کسانی که آن را میخواهند هم ارائه میدهد.
یکی از عوامل مهم در این زمینه به محدوده سنی گیمرها برمیگردد. برای مثال، نسلهای کمسنوسالتر بیشتر روی بازیهای لایو سرویس تمرکز میکنند، اما ماجرا پس از رسیدن به اواسط بیست و سی سالگی متفاوت میشود. کسانی که بالای 25 سال سن دارند بیشتر به بازیهای تکنفره علاقه دارند و تنها بخش کوچکی از آنها بازیهای لایو سرویس بازی میکنند. افرادی که بازیهای تکنفره را ترجیح میدهند، معمولاً از دستگاههای قابل حمل مانند Steam Deck یا PlayStation Portal هم استفاده میکنند تا راحتتر به بازی دسترسی داشته باشند.