خمیر سیلیکون چیست؟ چرا خمیر سیلیکون مهمه؟ چه خمیر سیلیکونی بخریم؟

یکی از تجهیزاتی که برای اسمبل کردن کامپیوتر مهمه خمیر سیلیکون است. خمیر سیلیکون معمولا از سوی کاربران چندان مهم تلقی نمی شود در صورتی که همین محصول ساده می تواند با قدرت انتقال حرارت مناسب، سیستم خنک تر و پایدارتری را برای کاربر فراهم کند. بجز جواب دادن به سوالاتی در خصوص خمیر سیلیکون، نگاهی داریم به یکی از خمیر سیلیکون های خوب بازار یعنی خمیر سیلیکون MASTERGEL PRO کولرمستر.

خمیر سیلیکون ها در دو نوع متال و غیر متال شناخته می شوند. بر اساس نوع نیاز، می توان thermal paste مناسب را خریداری کرد. البته خمیر سیلیکون های محبوب بازار از نوع غیر متال هستند که از مواد تشکیل دهنده غیر فلز در آن استفاده شده است. قدرت مناسب انتقال حرارت و البته رسانا نبودن این نوع خمیر سیلیکون باعث شده تا تمام سهم بازار را از آن خود سازد. این نکته را هم باید یادآور شودیم که thermal paste متال قدرت انتقال حرارت بسیار بالایی دارند اما به دلیل ساختار فلزی و رسانا بودن بهتر است با روش های خاصی از آن استفاده کرد.

به طور مثال سونی برای کنسول نسل نهم خود یعنی پلی استیشن 5 از رابط حرارتی یا thermal paste متال استفاده کرده است که ساخت آن نزدیک به دو سال طول کشیده است.

اما کاربرانی که به دنبال یک خمیر سیلیکون خوب هستند باید دو نکته را در نظر بگیرند. اولین نکته این است که توان حرارتی پردازنده خود را مشخص کنند و سپس گزینه مناسب را انتخاب کنند. قطعا هرچه توان حرارتی پردازنده بالاتر باشد، شما به thermal paste قدرتمندتری نیاز دارید.

و اما دومین نکته که البته مهمترین عامل برای انتخاب یک خمیر سیلیکون خوب است، قدرت انتقال حرارت است. قدرت انتقال حرارت با W/mk شناخته می شود. هرچه عدد قرار گرفته در کنار W/mk بالاتر باشد، یعنی قدرت انتقال حرارت بالاتر است.

خمیر سیلیکون MASTERGEL PRO کولرمستر هم به عنوان یکی از گزینه های قدرتمند و البته خاص، برای کاربرانی مناسب است که از پردازنده های قدرتمند استفاده می کنند و البته در کنار سیستم خنک کننده خوب، نیاز به یک سیستم خنک و پایدار دارند. این thermal paste با قدرت انتقال حرارت 8 وات بر کلوین متر ( 8W/mk ) و البته ساختار منحصر به فرد، پیشنهاد رسانه بنچیمو به شما است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد