در حال حاضر تنها کارت های گرافیک NVIDIA Turing از فناوری RayTracing در بازی ها پشتیبانی می کنند. بسیاری از عناوین امسال با Ray Tracing عرضه شده و این نشان از توسعه شگفت انگیز این فناوری است. در گذشته AMD اعلام کرده بود که Ray Tracing راه به جایی نخواهد برد؛ اما ظاهرا این شرکت در حال عقب نشینی از موضع خود است.
کمپانی AMD فناوری RayTracing را در کنسول های نسل نهم مانند پلی استیشن 5 پیاده سازی می کند؛ این اقدام به درخواستی سونی و مایکروسافت صورت گرفته است. در نتیجه AMD در حال حاضر عملا از بازی عقب مانده و حالا اعلام کرده است که تا یک ماه دیگر، درایور جدیدی را منتشر می کند که حاوی موارد جدیدی خواهد بود که کاربران را شگفت زده می کند.
احتمالا منظور ای ام دی افزودن RayTracing به کارت گرافیک است. البته AMD تلویحا به این مسئله اشاره کرده است که این ویژگی تنها در کارت های گرافیک NAVI قابل بهره برداری خواهد بود. انویدیا برای فناوری Ray Tracing از هسته های مجزایی استفاده می کند که RT و Tensor نام دارند. اما این مسئله بدان معنی نیست که کارت های گرافیک دیگر قادر به اجرای Ray Tracing نباشند.
قطعاً اجرای Ray Tracing از نرخ فریم خواهد کاست؛ باید دید که این کاهش نرخ فریم در کارت های گرافیک تازه وارد AMD NAVI Radeon RX چطور خواهد بود. این درایور تا کمتر از یک ماه دیگر منتشر می شود.