کارت گرافیک های AMD نمی توانند از پس اجرای Ray tracing برآیند. این چیزی است که انویدیا دوست دارد شما فکر کنید. در واقع نبود هسته های RT باعث شد تا انویدیا به خوبی با شعارهای تبلیغاتی از AMD پیشی بگیرید. در واقع بازی ها و هر محتوای نمایشی برای خلق یا نمایش ویژگی های Ray tracing تنها نیاز به یک سخت افزار قابل اطمینان دارند. این موضوع را می توانید به راحتی در موتور گرافیکی Crytek مشاهده کنید. همان موتور گرافیکی قدرتمندی که به خلق شاهکار بازی کرایسیس پرداخت و همچنان حریف می طلبد.
بخش ویژه ای در این موتورگرافیکی، می تواند ویژگی مانند Ray tracing را به خوبی به چالش بکشد. با این موتورگرافیکی، متوجه می شوید که تنها کارت های RTX انویدیا نیستند که می توانند این ویژگی را اجرا کنند. در این ویدیو، کارت RX 5700 XT با فناوری Ray tracing آزمون را پشت سر می گذارد. با دیدن این ویدیو به عملکرد خوب این کارت در اجرای Ray tracing شک می کنید!.
همانطور که در جریان هستید، در بحث نمایش محتوا با Ray tracing بهترین کارت گرافیک RTX 2080 Ti است. پس از این کارت دیگر اعضای RTX انویدیا قرار دارند اما پس تورینگ های RTX انویدیا، این کارت های AMD هستند که به خوبی این کار را انجام می دهند. به طوری که در این آزمون عملکرد کارت RX 5700 XT از کارت GTX 1080 هم بهتر است.
3 نظرات
سلام
متاسفانه این بنچمارک در dx11 اجرا شده و امکان اجرا شدن رو هسته های مستقل rt رو نداره یعنی حتی rtx ها هم دارن این پردازش رو در سطح shader انجام میدن و قسمت مسقتل پردازشی انجام نمیده
درصورتی که اگه بعدا این پردازش ها در هسته های مختص خودشون بشینن نتایج بسیار متفاوت خواهد بود
که در خبرتون این مورد بررسی و شرح داده نشد
بعله کاملا درسته چون بارها در مورد هسته های RT صحبت شده در این مطلب چیزی نگفتیم. در این مطلب فقط به این نکته اشاره شده که انویدیا از این ویژگی استفاده کرده و تبلیغات رو به سمت “فقط من میتونم” پیش برده
اینم اثبات حرفم
“RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details.
“