در نسل نهم باید منتظر عنوان هایی جذاب از هر دو کنسول باشیم، ولی در حال حاضر وزنه به سمت پلی استیشن 5 سنگینی می کند. در این نسل شرکت Sony برنامه های گسترده ای برای مخاطبان خود دارد. یکی از بازی های جذاب و قابل ارزش عنوان Returnal است. به تازگی توسعه دهنده ریترنال در مورد Tempest 3D AudioTech PS5 و نحوه تغییر توسعه صوتی این بازی بحث می کند.
Returnal یکی از اولین بازی های پلی استیشن 5 بود که در کنار کنسول نسل بعدی سونی اعلام شد. این بازی سوم شخص با عناصر اکشن و ماجرایی توسط استودیوی فنلاندی Housemarque در حال توسعه است. اگر نگاهی کوتاه به کارنامه این توسعه دهنده بیاندازیم بازی های Resogun ، Nex Machina ، Matterfall را می بینیم، می توانیم نمره قبولی را به این سازنده بدهیم.
بخش صداگذاری و Tempest 3D AudioTech
مدیر ارشد بازی هری کروگر در مصاحبه خود با واشنگتن پست در مورد Returnal این طور می گوید که نقطه عطف آن ها استفاده بسیار عالی از Tempest 3D AudioTech بوده است. سپس کروگر در ادامه صحبت های خود ادامه می دهد:
فکر می کنم لحظه ای که برای من کاملاً با ارزش است و در عین حال یک لحظه بسیار ساده می تواند باشد، قطرات باران روی سر شما می بارد باید آن ها را احساس کنید و مجذوب آن شوید. در سکانس ابتدایی می توانید روی صداهای بسیار ظریف حتی شعله های آتش که در اثر لاشه کشتی شما می رقصند تمرکز کنید در حالی که کمی باران از سایبان درخت بالا می بارد. واقعا لحظات جادویی را تجربه خواهید کرد.
کروگر سپس به صحبت در مورد اینکه چگونه قابلیت های صوتی Tempest 3D AudioTech که فناوری جدید کنسول پلی استیشن 5 است می پردازد، و اینکه این فناوری چگونه رویکرد تیم توسعه دهنده را برای صداگذاری در Returnal تغییر داده است.
قسمت صوتی و صداگذاری اکنون بیشتر از یک تیم کامل است که طیف گسترده ای از تخصص، از جمله طراحی صداهای خلاقانه را با هم ترکیب کرده است.
بازی انحصاری Returnal هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد، این بازی در بازه زمانی نامشخصی برای پلی استیشن 5 عرضه می شود.