بازیمو: کتاب The Nolan Variation، تفکرات کریستوفر نولان در مورد Batman

کریستوفر نولان یکی از کارگردان های خوش فکری است که توانست به دنیای ابرقهرمان ها پا بگذارد و بسیار هم موفق عمل کند. نولان توانست در سال 2005 پروژه ای را شروع کند که می توانست هم سکوی پرتابی قوی برای او شود و یا اینکه یک سقوط آزاد بسیار خطرناک باشد. نولان با ساخت فیلم Batman Begins توانست دنیای تاریک یک ابرقهرمان را به نمایش می کشید. فیلم کاملا یک ضرب آهنگ حماسی را در خود جای داده بود. شما در این فیلم حتی ترس های بتمن را همراه با او لمس می کردید و شکل گرفتن آرمان ها را یکی پس از دیگری حس می کردید.

کریستوفر نولان اعتقاد دارد که این روزها ابرقهرمان ها تبدیل به ماشین های پولسازی برای استودیوهای مختلف شدند و به ظاهر آن ها ابرقهرمان هستند و ذاتا فانتزی هستند. کاراکترها به جای اینکه نقش خود را بازی کنند بیشتر نمایشگر هستند.

وقتی نولان سه گانه شوالیه تاریکی را ساخته بود استودیو فیلم های کمیک هنوز به سراغ ابرقهرمان های فانتزی این روزهای خود نمی رفتند. گویی یک خواب زمستانی عمیق برای ابر قهرمان ها بود. ولی این روزها هر کاراکتری از جایی سر در می آورد و قهرمان دنیای خوی می شود.

کریستوفر نولان کارگردان بسیار جالبی است که تفکرات فوق العاده ای را در سر دارد. خیلی عالی شده که Tom Shone کتابی در مورد این کارگردان نوشته و به تازگی آن را منتشر کرده است.

در این کتاب که مجموعه ای از گفت و گوهای نولان با اعضا و همچنین تام شون را شامل می شود دنیایی عمیق پنهان است.

به نقل از کتاب The Nolan Variation، از مهمترین لحظات ساخت سه گانه بتمن، لحظه ای بود که نولان هنگام ساخت سه گانه شوالیه تاریکی خود ابراز آرامش می کرد و میدانست دقیقا چه چیز را در کجا قرار دهد.

نولان گفت: لحظه مناسب برای من زمان بود، برای گفتن داستانی که می خواستم انجام دهم. چیز خاصی یا دقیق وجود نداشت که ما مجبور به پیروی از آن باشیم.

نولان بدون داشتن هیچ الگویی و بدون دنبال کردن فیلم های کمیک مشابه توانست چنین سه گانه ای را خلق کند که همه را متحیر کند. در ابتدا پروژه نولان گفت که او می تواند سه گانه “شوالیه تاریکی” را با آزادی خلاقانه زیادی بسازد و به استودیو نشان دهد این همان چیزی است که می تواند باشد. در نتیجه، توسعه سه گانه “شوالیه تاریکی” بدون دخالت استودیو که این روزها اغلب با فیلم های کمیک روبرو می شود انجام شد.

نولان اضافه کرد: مزیت دیگری که داشتیم این بود که بین دنباله ها زمان بیشتری را صرف کردیم تا به یک انسجام کلی دست پیدا کنیم. وقتی کار” Batman Begins “را انجام دادیم ، نمی دانستیم چقدر زمان لازم خواهد بود و سه سال طول کشید تا این کار انجام شود. و سپس سه سال بعد فیلم بعدی را تولید کردیم. ما از سوی کمپانی وقت لازم را داشتیم. Batman به عنوان یک ماشین ، موتور تجارت استودیو دیده نمی شد. هرچه ژانر بسیار موفق می شود فشارها بیشتر و بیشتر می شوند.

The Nolan Variation  جمع آوری شده توسط تام شون اکنون برای خرید در دسترس است.

پست های مرتبط

تا پایان ماه ژوئن سال 2024 پلی‌استیشن 5 به تعداد 61.7 میلیون واحد و ایکس‌باکس سری X|S به اندازه 28.3 میلیون واحد فروش داشته‌اند

کنسول پلی‌استیشن 5 پرو بهترین سیستم برای اجرای بازی GTA VI در زمان عرضه اولیه خواهد بود

یک تست بنچمارک از کنسول پلی‌استیشن 5 پرو افزایش محدوده رزولوشن پویا را نشان داد