استفن توتیلو از طریق گزارش گیم فایل اعلام کرد که برای بازی Perfect Dark یک مدیر نوآوری جدید به نام برایان هورتون انتخاب شده است. هورتون یکی از کهنهکاران صنعت بازیسازی به حساب میآید و فعالیتش در سال 1996 از زمان بازی Disney: Pocahontas برای کنسول SEGA Genesis/Mega Drive شروع شد.
اکثر تجربیات هورتون در بخش هنری است. او به عنوان مدیر ارشد هنری بازیهای Tomb Raider و Rise of the Tomb Raider در شرکت Crystal Dynamics فعالیت داشت و سپس به عنوان مدیر نوآوری به Infinity Ward پیوست و بعد از آن به Insomniac ملحق شد تا روی بازیهای Marvel’s Spider-Man ،Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ،Ratchet & Clank: Rift Apart و Marvel’s Spider-Man 2 کار کند. اخیراً، او مدیر نوآوری بازی Marvel’s Wolverine بوده که سه سال پیش به طور مختصر در مورد آن صحبت کرده است. با توجه به اینکه بازی Perfect Dark عمدتاً در Crystal Dynamics و با همکاری The Initiative توسعه مییابد، این یک بازگشت به خانه برای هورتون محسوب میشود. سخنگوی Xbox به گیم فایل گفت: «برایان هورتون تجربه عمیق خود را به بازسازی بازی در سبک مامور مخفی میآورد.»
اولین بار بازی Perfect Dark در نمایشگاه Xbox Games Showcase سال 2024 معرفی شد. تریلر گیمپلی بسیار امیدوارکننده بود و جزئیاتی از آن مشخص شد. بازیسازان از عناصر دو نسخه اول بازی الهام گرفتهاند ولی داستان و دنیای جدیدی برای آن خلق کردهاند. بازی Perfect Dark یک تجربه تکنفره خواهد بود و شامل مجموعهای از ماموریتها میشود که به پلیرها انتخابهای مختلفی هم ارائه میدهد. سیستم مبارزه به گونهای طراحی شده که شامل مبارزه با اسلحه و مبارزه تن به تن، مخفیکاری و استفاده از ابزارها باشد. ظاهراً تیمهای توسعهدهنده میخواهند عناصری از بازیهای شوتینگ اول شخص، شبیهسازی و بازیهای مخفیکاری را در یک کلیت یکپارچه ترکیب کنند تا یک فانتزی کامل از مامور مخفی ارائه دهند.
بازی Perfect Dark هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما میدانیم که روی پلتفرمهای PC و Xbox Series S|X عرضه خواهد شد و همانند تمام بازیهایی که توسط استودیوهای متعلق به مایکروسافت توسعه یافتهاند، از روز اول روی Game Pass در دسترس خواهد بود.