استودیو Techland را می توانیم یکی از بهترین توسعه دهنده های بازی های رایانه ای نام ببریم، علت این انتخاب هم نوع نگرش این استودیو در انتخاب های سبک های متفاوت و همچنین فناوری هایی است که در این صنعت بوجود آورده. سری بازی Call Of Juarez و همچنین بازی های زامبی کشی معروفی مانند Dead Island نشان می دهد که این استودیو همیشه راه خود را برای راضی کردن مخاطب می شناسد. اما سرنوشت Dead Island 2 چه خواهد شد؟
یک زامبی کشی خوب یا بد؟
سالیان زیادی از عرضه بازی Dead Island بر روی کنسول های نسل هفتم می گذرد، در آن زمان دد آیلند حرف های زیادی برای گفتن داشت. تقریبا می توانیم بگوییم که ددآیلند اولین بازی زامبی کشی اول شخص بود که کیفیت بسیار خوبی هم از لحاظ گیم پلی و هم گرافیک داشت. اما زمانی که بازی Dying Light منتشر شد، تمامی مکانیک های ددآیلند به همراه کوهی عظیم از خلاقیت ها را تجربه کردیم که تا به حال هیچ کدام از آنها را در بازی های مشابه ندیده بودیم. به نوعی Dying Light تمام مکانیک های بازی Dead Island را در تمامی ابعاد گسترش داده بود و حالا همه زامبی کشها را جذب خود کرده بود.
رقابت در زامبی کشی
سال جدید که در پیش داریم پر از عنوان های زامبی کشی است که هر کدام توسط شرکت های به نامی در حال توسعه هستند، اما در این میان دو عنوان Dead Island 2 و Dying Light 2 رقابت بسیار نزدیک و جالب توجهی خواهند داشت. اگر بخواهیم دو عنوان را با هم مقایسه کنیم تا به حال برگ برنده در دستان Dying Light 2 خواهد بود، چون توانسته مکانیک های خود را در این سبک گسترش دهد و حتی المان های جدیدی را به گیمرها معرفی کند.
در تریلرهای منتشر شده از ددآیلند 2، شاهد اتفاقات تازه تری نسبت به نسخه اول نیستیم و فقط بار اکشن بازی اضافه شده است. همان زامبی کشی کلاسیک که در همه بازی ها اتفاق می افتد.
موفقیت Dying Light باعث شد که استودیو دیپ سیلور به فکر ساخت Dead Island 2 بیافتد و به نوعی به فکر احیای این عنوان بیافتد، اما آیا با وجود عنوان پر طرفداری مانند Dying Light 2 و تمام پیشرفت هایی که به نسبت نسخه اول در خود ایجاد کرده، دد آیلند 2 می تواند موفق عمل کند؟
به گفته توسعه دهنده ددآیلند 2، قرار است که این نسخه از قابلیت Ray tracing و همچنین DirectX 12 پشتیبانی کند. این بازی هم اکنون برای کنسولهای Playstation 5، Xbox Series X/S و پلتفرم PC در حال توسعه است.