بازی Diablo 4 قرار است از چندین جنبه بسیار مهم با Diablo 3 متفاوت باشد، اما شاید مهم ترین آن، آزمایشات گسترده ای است که در هر سطح تعیین کیفیت بر روی Diablo 4 انجام می شود. تیم توسعه دهنده همه کارکنان خود را موظف به انجام حداقل 100 ساعت بازی کرده اند تا بتواند به نتیجه مطلوب دست یابد.
هزاران ساعت تست
جو شلی کارگردان بازی و راد فرگوسن مدیر کل فرنچایز دیابلو در مصاحبه ای با IGN، در مورد آزمایش های گسترده Diablo 4، محتوای نهایی آن و جاه طلبی های آن برای سرویس زنده صحبت کردند. فرگوسن Diablo 4 را “بازی که من احساس میکردم هر بازی دیگری که در آن حضور داشتهام به صورت جامعتر تست شده است” نامید و خاطرنشان کرد که این بازی برای اطمینان از کیفیت آن به همه اکتیویژن بلیزارد و حتی دوستان و خانواده داده شده است.
شلی اضافه کرد که این برای اولین بار است که ما چنین کاری را انجام می دهیم و چنین وقت زیادی را صرف کنترل کیفیت یک بازی رایانه ای می کنیم.
فرگوسن گفت که تست پایان بازی در تست های بتا بسته در حال انجام است که در آن از بازیکنان خواسته می شود تا 100 ساعت بازی کنند، بسیار بیشتر از سایر عناوین بلیزارد. این محتوای پایانی بازی شامل PvP، Nightmare Dungeons، Whispers of the Dead و Helltide می شود و محتوای نهایی بیشتری با به روزرسانیهای فصلی در راه است. فرگوسن نمی خواست در مورد فصلهای Diablo 4 خیلی دقیق صحبت کند. او فعلاً «کمی آزادی عمل» در برنامه میخواهد تا مطمئن شود که Diablo 4 در مکان خوبی عرضه میشود.
بخشی از دلیل ارسال آزمایش Diablo 4 به سایر بخش های Activision Blizzard ممکن است به دلیل تلاش اخیر تیم QA بلیزارد آلبانی در اتحادیه باشد که برای دستمزد بهتر، شرایط کاری و امنیت شغلی بهتری را ایجاد کند.