خوب خیلی وقت بود که گیمرهای رایانه های شخصی برای تجربه بازی God Of War صبر کرده بودند و بالاخره این رویا محقق شد. شرکت Sony در راستای جذب مخاطبان بیشتر برای IP های خود تصمیم به انتشار بازی های انحصاری خود برای رایانه های شخصی گرفت. حالا بازی خدای جنگ در بدو ورود خود به PC رکورد جالبی را ثبت کرده است که نشان می دهد کاراکتر کریتوس به تنهایی چقدر محبوبیت دارد.
قهرمانی غرق در خشونت و غوطه ور در عشق
بعضی از نام ها هستند که برای خود دارای جایگاه ویژه ای هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند. در دنیای بازی و سرگرمی فقط کافی است که در مورد یک قهرمان شجاع صحبت کنید، تقریبا به ذهن بیشتر گیمرها نام Kratos خطور می کند. شرکت سونی با خلق فرانچایزی مانند God Of War شوک بزرگی به دنیای بازی داد. تاثیر کریتوس و استایل شخصیت خاصش بر روی خیلی از بازی ها تاثیر گذاشت و بعضی از توسعه دهنده ها سعی کردند که الگوبرداری کنند. کریتوس مبارزی بی بدیل همراه با جاه طلبی فراوان بود که نیروی خشم و کینه او را به سیاه ترین کارها وادار کرد.
ماجرای کریتوس در نسخه 2018 چیز دیگری بود، مبارزی که حالا همراه با تفکر و گاهی صبر شده بود. این بار کوری بارلوک از این مبارز یک پدر ساخته بود، پدری که باید مسئولیت پذیر باشد. همین بار احساسی و نگرش متفاوت به این Ip هم باعث شد که خدای جنگ تبدیل به بازی سال شود و کوری بارلوکی که کوله بار سنگین خود را به عنوان کارگردان بر زمین گذاشت.
تجربه این عنوان فقط برای کسانی میسر بود که کنسول پلی استیشن می داشتند اما حالا گیمرهای PC می توانند با لذتی مضاعف این عنوان را تجربه کنند. بازی خدای جنگ بر روی رایانه های شخصی با پیشرفت در جلوه های بصری و رزولوشن همراه بوده است.
سال قبل که بازی Horizon Zero Dawn برای PC منتشر شد توانست جمع زیادی از گیمرها را به سمت خود جلب کند، اما پورت بازی God Of War حتی رکورد هورایزن را هم شکست و توانست در روز انتشار بر روی استیم بیش از 60000 بازیکن را جذب خود کند.
پیش از این بازی Horizon Zero Dawn در روز انتشار به آمار 56557 رسیده بود و عنوان Days Gone هم عدد 27450 نفر را به ثبت رسانده بود و حالا مشخص شد که پتانسیل این بازی ورای باور است. بازی God Of War در آوریل 2018 برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد و به گفته سونی از آن تاریخ تا اوت 2021 حدود 19.5 میلیون نسخه فروخته است.
اگر چه این پورت عمدتاً توسط استودیوی کانادایی Jetpack Interactive انجام می شد، سازندگان اصلی بازی در استودیو سانتا مونیکا به نظارت بر پروژه کمک می کردند. یک توسعه دهنده ارشد این هفته فاش کرد که پورت God of War حداقل به مدت دو سال طول کشیده است.
آیا شما هم بازی خدای جنگ را بر روی رایانه های شخصی تجربه کرده اید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی نسخه PC چه بوده است؟