بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

استودیوی توسعه‌دهنده Polyphony Digital در یک پست وبلاگ State of Play اعلام کرد که Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو «پشتیبانی آزمایشی» برای خروجی با وضوح 8K در 60 فریم بر ثانیه را دریافت می‌کند.

شویچی تاکانو، توسعه‌دهنده Polyphony Digital، توضیح می‌دهد که اگرچه Gran Turismo 7 قبلاً می‌توانست به صورت بومی با وضوح 4K رندر شود، اما قابلیت PSSR در PS5 Pro، که می‌تواند روی محتوای 4K نیز اعمال شود، قادر است جزئیات بیشتری را اضافه کند و کیفیت تصویر را بهبود بخشد.

قابلیت PlayStation Spectral Super Resolution یا (PSSR) یک ارتقاء دهنده موقتی ضد aliasing با یک جزء یادگیری ماشینی است که مانند DLSS انویدیا و AMD FSR کار می کند. این قابلیت می تواند رزولوشن های تغییر پویا را که اغلب توسط کنسول های بازی استفاده می شود، کنترل کند. در حال حاضر می توان تصاویر را تا 4K مقیاس کرد و با توجه به اطلاعات اولیه، گزینه 8K به صورت آزمایشی در نظر گرفته شده است. طبق مقایسه های اولیه، PSSR پلی استیشن 5 پرو باید کیفیت تصویر بهتری نسبت به FSR2 AMD ارائه دهد.

به گفته شویچی تاکانو، بازی Gran Turismo 7 در PS5 Pro اکنون می‌تواند از ردیابی پرتو در طول مسابقات استفاده کند، که قبلاً امکان‌پذیر نبود. این بدان معنی است که اتومبیل ها نه تنها می توانند به طور واقع بینانه انعکاس اتومبیل های دیگر را بازتولید کنند، بلکه اجزای خود را نیز می توانند در رنگ خود منعکس کنند.

علاوه بر این، Gran Turismo 7 به صورت آزمایشی از خروجی 8K و 60 فریم پشتیبانی می کند، به طوری که می توان مسیرها و اتومبیل ها را با سطحی از جزئیات و وضوح نمایش داد که قبلاً دیده نشده بود. با این حال، توسعه دهنده به جزئیات در مورد آنچه که در مورد خروجی “تجربی” خواهد بود، نمی پردازد. او همچنین نمی گوید که آیا می توان خروجی تصویر دائمی 60 فریم در ثانیه در 8K را برای Gran Turismo 7 تضمین کرد یا خیر.

در پستی که امشب در وبلاگ پلی استیشن منتشر شد، سایر توسعه دهندگان در مورد اینکه چگونه می خواهند از عملکرد بهبود یافته پلی استیشن 5 پرو برای بهبود بازی های خود استفاده کنند، صحبت خواهند کرد. پس از عرضه کنسول جدید، انتظار می‌رود 40 تا 50 بازی با برچسب «PS5 Pro Enhanced» عرضه شوند.

پست های مرتبط

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت

دنباله بازی Ghost of Tsushima به نام Ghost of Yotei در رویداد State of Play به نمایش گذاشته شد

تا پایان ماه ژوئن سال 2024 پلی‌استیشن 5 به تعداد 61.7 میلیون واحد و ایکس‌باکس سری X|S به اندازه 28.3 میلیون واحد فروش داشته‌اند