معرفی رسمی گوشی های آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو

آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو به عنوان جدیدترین گوشی های هوشمند میان رده آنر بصورت رسمی رونمایی شدند. این گوشی های هوشمند اولین محصول از سری آنر هواوی می باشند که از دوربین سلفی پاپ آپ بهره مند شده اند. پردازنده جدید هواوی و  سنسور های دوربین مناسب به همراه صفحه نمایشی با کیفیت و بدون ناچ، از خصوصیات بارز در نظر گرفته شده برای این گوشی ها هوشمند میان رده می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مشخصات آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو

شاید در ابتدا تصویر می کردیم که تنها تفاوت این دو گوشی هوشمند در ابعاد صفحه نمایش آن ها باشد. اما این دو گوشی میان رده، تنها در تعداد سنسور های در نظر گرفته شده برای دوربین های اصلی با یکدیگر متفاوت اند.

صفحه نمایش

هر دو گوشی از صفحه نمایش 6.59 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080×2340 پیکسلی بهره می برند. به لطف استفاده از تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ، هیچ بریدگی و ناچی برای قرار گیری سنسور دوربین سلفی در صفحه نمایش مشاهده نمی شود.

استفاده از صفحه نمایشی از جنس IPS باعث حذف استفاده از قابلیت سنسور حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش شد. اما هواوی این بار تصمیم گرفت همانند آنر 20 و آنر 20 پرو از این قابلیت در قسمت کناری و روی دکمه پاور استفاده کند.

دوربین

دوربین سلفی پاپ آپ این دو گوشی میان رده نیز، سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در خود جای داده. اما نقطه تمایز این محصولات و سنسور های دوربین اصلی.

آنر 9 ایکس پرو، از سه سنسور برای دوربین های اصلی خود بهره برده، این در حالی می باشد که برای مدل استاندارد، تنها 2 سنسور برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده.

یک سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمقی، سنسور های دوربین اصلی سه گانه آنر 9 ایکس پرو را تشکیل می دهند. مدل استاندارد نیز از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی اصلی و  سنسور 2 مگاپیکسلی عمقی، با حذف سنسور فوق عریض، همانند مدل پرو بهره برده.

سخت افزار

هواوی بار دیگر طبق قولی که داده بود، برای این گوشی های هوشمند میان رده نیز، از پردازنده جدید Kirin 810 اختصاصی خود استفاده کرد. این پردازنده 8 هسته ای متشکل از دو هسته A76 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی و 6 هسته A55  با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز یکی از قویترین پردازنده های در نظر گرفته شده در میان گوشی های هوشمند میان رده بوده.

مدل پرو با رم پایه 8 گیگابایتی و حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی و مدل استاندارد نیز با رم های پایه 4 و 6 گیگبایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهند شد. این در حالی می باشد که هر دو گوشی قابلیت ارتقاء حافظه میکرو اس دی تا حداکثر میزان 512 گیگابایت را نیز دارند.

قیمت آنر 9 ایکس و 9 ایکس پرو

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود