ویوو iQOO 3 رونمایی شد / هرآنچه از یک گوشی گیمینگ انتظار دارید

گوشی های گیمینگ از سری گوشی های هوشمندی هستند که طرفداران خاص خود را دارند. برای مثال یک گوشی گیمینگ تمرکز زیادی را به سنسور های دوربین اختصاص نمی دهد. اما ویوو iQOO 3 را می توان یکی از قدرتمند ترین گوشی های گیمینگ دنیا دانست. گوشی هوشمندی که در کنار بهره بردن از مشخصات سخت افزاری قدرتمند به سنسور های دوربین قدرتمندی نیز مجهز شده.

مشخصات ویوو iQOO 3

طراحی و صفحه نمایش

شاید یک گیمر طراحی خشن و خاص را برای گوشی گیمینگ بپسندد. همانند سری بلک شارک گوشی های گیمینگ شیائومی که بدون هیچگونه تعریف اضافه ای طراحی فوق العاده زیبا و منحصر به فردی دارند. اما گوشی جدید ویوو از طراحی مشابه با برخی از پرچمداران بهره برده.

اولین شباهت طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند گیمینگ با یک پرچمدار، صفحه نمایش آن می باشد. صفحه نمایشی که به ناچ اینفینیتی O مجهز شده که البته ویو نام “Polar View Display” را برای این صفحه نمایش در نظر گرفته است.

در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری چهار سنسور برای دوربین های این گوشی می باشیم که باطراحی ستونی شکل در قاب مستطیلی قرار گرفته اند. در ادامه به مشخصات سنسور های قدرتمند ویوو iQOO 3 خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش 6.44 اینچی این گوشی هوشمند از جنس سوپر آمولد توانایی ارائه رزولوشن FHD پلاس را خواهد داشت. بهره بردن از صفحه نمایشی از جنس سوپر آمولد سبب شده تا شاهد قرار گیری قابلیت کاربردی سنسور حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش این گوشی هوشمند همانند یک پرچمدار باشیم.

اما قابلیت های قدرتمند صفحه نمایش این گوشی هوشمند که قطعا یکی از اصلی ترین معیار های انتخاب یک گوشی گیمینگ می باشد به همین جا ختم نمی شود. این صفحه نمایش قادر خواهد بود که روشنای 1200 نیت (شمع) را ارائه کند، به همین دلیل از استاندارد HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش زیبا و قدرتمند ویوو iQOO 3 قادر به ارئه نرخ بروزرسانی حداقل 60 هرتز و حداکثر 140 هرتز می باشد. پیش از این شاهد حداکثر نرخ بروزرسانی 120 هرتز در میان صفحه نمایش گوشی های هوشمند بوده ایم.

دوربین

همانطورکه گفتیم ویوو iQOO 3 در کنار اینکه به عنوان یک گوشی هوشمن گیمینگ از مشخصات فنی قدرتمندی بهره برده، توقعات شما را از یک پرچمدار نیز برآورده می کند. یکی از این مشخصات قدرتمند سنسور های دروبین آن می باشد.

چهار سنسور برای دوربین در نظر گرفته شده. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی  IMX582 سونی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

در بریدگی زیبای ناچ اینفینیتی O که در گوشه بالایی سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته، شاهد در نظر گرفته شدن سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی می باشیم.

پردازنده و باتری

بدون شک پردازنده یک گوشی گیمینگ مهمترین مشخصه در نظر گرفته شده می باشد. ویوو iQOO 3 نیز به جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 مجهز شده. همان پردازنده ای که گوشی ها خانواده سامسونگ گلکسی اس 20 از آن بهره برده بودند.

رم LPDDR5 در نظر گرفته شده نیز تاثیر بسزای در افزایش سرعت خواهد داشت. رم 8 گیگابایتی با حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی به همراه یک رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای این گوشی گیمینگ می باشد.

باتری 4400 میلی آمپری در نظر گرفته شده نیز به شارژری 55 واتی شارژ سریع مجهز شده است. این شارژ قدرتمند قادر خواهد بود تا که بدرمدت زمان کوتاه 15 دقیقه ای شارژ باتری این گوشی را به 50 درصد برساند.

قابلیت های جذاب

این گوشی گیمینگ همانند کنترلر های کنسول های بازی به قابلیت شوک یا همان لرزش مجهز شده. ویوو نام Monster Touch buttons را برای این قابلیت جذاب در نظر گرفته است.

شاید یکی از اتفاقاتی که هر گیمر را حین بازی با گوشی اذیت می کند، اعلان هایی همانند پیام و یا چیز های دیگر باشد. با قعال کردن قابلیت Ultra Game Mode ویوو iQOO 3 به ما این امکان را می دهد تا در حین بازی تمام اعلان ها را مسدود کنید تا مزاحمتی برای شما به وجود نیاید.

از نکته های جالب دیگر در نظر گرفته شده می توان به مودم این گوشی هوشمند اشاره کرد که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را دارد.

ویوو iQOO 3 با قیمت پایه 515 دلار تا چند روز آینده پیش فروشش را آغاز می کند که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده باید گفت، بسیار قیمت مقرون بصرفه ای می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !