نسخههای آینده فناوری DLSS انویدیا میتوانند از هوش مصنوعی برای تولید تکسچرها و اشیاء استفاده کنند و بر صنعت بازی تأثیر زیادی بگذارد.
جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت انویدیا، در مصاحبهای جدید با Moore Than Moore، نکاتی را در مورد اینکه چه چیز جدیدی را در نسخههای آینده فناوری DLSS انویدیا خواهیم دید، ارائه کرد. در حال حاضر، هوش مصنوعی برای پردازش عصبی، تولید پیکسل بر اساس چند پیکسل ورودی (Super Resolution) و برای تولید فریم (Frame Generation) استفاده میشود، اما در آینده، حتی شاهد تولید تکسچرها و اشیا هم خواهیم بود. علاوه بر این، حتی تولید کاراکتر در بازیها هم امکانپذیر خواهد بود، مثلاً در میان یک گروه شش نفره، دو شخصیت واقعی وجود داشته باشد و بقیه از هوش مصنوعی باشند. این بسیار شبیه به بیانیه سپتامبر 2023 توسط مدیر بخش تحقیقات شرکت انویدیا، برایان کاتانزارو است که تخمین زده بود DLSS 10 میتواند رندر عصبی کاملی را در بازیها ارائه دهد.
هوش مصنوعی در آینده غالبتر خواهد شد و شرکت انویدیا قصد دارد افراد بیشتری به آن دست یابند. در حالی که مدیر عامل شرکت انویدیا مشخص نکرده که آیا این ویژگیها جزو ویژگیهای ارائه شده توسط NVIDIA DLSS 4 خواهد بود یا خیر، بسیار جالب میشود که ببینیم نسخه جدید این فناوری چه چیزی را در کنار Super Resolution ،Frame Generation و Ray Reconstruction ارائه میدهد. قابل توجه است که Ray Reconstruction در نسخههای اصلی قبلی هم معرفی شده بود. با توجه به اینکه نسل جدید پردازنده گرافیکی در اواخر سال 2024 راهاندازی میشود، احتمالاً به زودی متوجه شویم چه فناوری جدیدی ارائه خواهد شد و چگونه هوش مصنوعی به تأثیرگذاری و حتی شکلدادن به بازیها در آینده کمک میکند.