در دنیای بازی های رایانه ای وقتی که چند بازیساز خلاق در کنار هم جمع شوند و ایده نابی برای ساخت یک عنوان داشته باشند نتیجه نهایتا به یک اثر ماندگار خواهد رسید. عنوان Killer 7 حاصل یک همکاری عالی و پر ریسک بود که به یک اسطوره تبدیل شد.
در سال 2005 استودیو Grasshopper Manufacture با یک ایده پر ریسک برای ساخت یک بازی جدید مواجه شد. ایده ساخت بازی Killer 7 در آن زمان بسیار پر چالش بود که هر سازنده ای شاید این میزان از ریسک پذیری را نداشت. این بار دو ذهن خلاق یعنی شینجی میکامی و گوییچی سودا در کنار هم قرار گرفتند تا اثری را خلق کنند که تا سال های زیادی تاثیر خود را در صنعت بازی سازی بگذارد.
بازی Killer 7 در سال 2005 برای کنسول گیم کیوب، پلی استیشن 2 و رایانه های شخصی عرضه شد و به سرعت توانست جایگاه خود را پیدا کند. اولین نکته ای که بعد از مشاهده بازی Killer 7 خودنمایی می کرد گرافیک خاص و اصطلاحا Cell Shade بازی بود، حتی انتخاب این نوع استایل گرافیکی هم در آن زمان یک ریسک کامل بود. همانطور که از نام بازی مشخص است داستان بازی در مورد 7 قاتل حرفه ای است که سعی دارند با یک گروه تروریستی مبارزه کنند.
شما در طول بازی کنترل این 7 شخصیت را بر عهده می گیرید و هر کدام سلاح مختص به خود را دارند. یکی از مهم ترین جذابیت های بازی Killer 7 داستان چند لایه و پر جزییات بازی است که با یک بار تمام کردن بازی چیز زیادی دستگیرتان نمی شود و لازم است به دیالوگ های سنگین و فضای سوریال بازی دقت کنید و به درک آن برسید. اخیرا خبری مبنی بر ساخت نسخه Killer 7 Remaster برای نینتندو سویچ به گوش می رسد.