وقتی که یک شرکت بزرگ مانند اسکوارانیکس اغرار می کند که محصور سبک فریبنده و جذاب شرکت From Software شده است دیگر حساب کار دست همه ما می آید که در صنعت چه خبرهایی است. در تازه ترین اخبار مشخص شده که این شرکت نام آشنای صنعت بازی و سرگرمی قصد داشته که یک عنوان با الهام از بازی BloodBorne بسازد.
وقتی خیابان های شهر یارنام الهام بخش سازندگان فاینال فانتزی می شود
بازی های نقش آفرینی در طول دوران مختلف بطور مداوم در حال پوست اندازی هستند. درست است که شرکت های بزرگی در این حیطه در حال فعالیت هستند و عنوان های مشهوری را هم هر ساله میسازند اما در واقع تعداد انگشت شماری هستند که گاه گاهی جهشی شگرف را در این سبک ایجاد می کنند.
شرکت ژاپنی فرام سافت ویر یکی از همان توسعه دهنده هایی است که با رسالت تغییر و نحول در این سبک کار خود را آغاز کرده است و تابحال هم مسیری پر فراز و نشیب را سپری کرده است.
از زمانیکه بازی بسیار محبوب BloodBorne بر روی کنسول Playstation 5 عرضه شد خیلی از توسعه دهنده ها سعی کردند که با استفاده از این فرمول موفق بتوانند برای خود جایی در صنعت گیم دست و پا کنند. مسیری که زیاد برای تقلید کننده ها خوش یمن و مبارک نبود، حتی گاهی به شکست و مغلوب شدن ختم شد.
همه ما شرکت بزرگ Square Enix را با عنوان های فاینال فانتزی میشناسیم، شرکتی که خود برای توسعه دهندگان دیگر سر مشق تعیین می کند. به گفته نائوکی یوشیدا که یکی از ستون های مهم شرکت اسموارانیکس به حساب می آید، آنها در حال ساخت یک بازی به مانند بلادبرن بودند. نائوکی یوشیدا ادامه می دهد که آنها این پروژه را در دل شرکت خود پرورش دادند و در اصل یک بازی چند نفره بود اما در نهایت کنار گذاشته شد.
به گفته نائوکی یوشیدا که یکی از سرپرستان پروژه Final Fantasy 16بود، هم او و هم چند توسعهدهنده اصلی Square Enix روی یک بازی فانتزی کار میکردند که با کلمات زیر توصیف میشد: «این اساساً Bloodborne بود».
این بازی شبیه به Bloodborne ظاهراً حدود یک سال در حال توسعه بود تا اینکه یوشیدا و بقیه اعضای تیم آن را کنار گذاشتند. البته دلیل اصلی آن مشخص نشده است ولی فاینال فانتزی 14 جایگزین آن شد.
به گفته یوشیدا، این یک بازی اشکن بسیار سر سخت و بی رحمانه بود. میناگاوا، یکی از افرادی که با این پروژه درگیر بود در این مورد گفت: «اگر ما ادامه میدادیم فقط یک شمکل داشتیم، ان هم این بود که ابتدا Bloodborne بیرون میآمد و ما از این اتفاق خشمگین می شدیم. کاراکتر بازی بلادبرن دقیقا همان سلاح ها و تپانچه ها را داشت و به سبک گوتیک هم بود.
برخی از طرفداران معتقدند که این پروژه شکست خورده و حذف شده بر روی طراحی های فاینال فانتزی 16 تاثیر بسزایی گذاشته است. کسی چه می داند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد شاید که دوباره این توسعه دهنده ژاپنی به سراغ چنین حرکتهای متحول کننده برود.
شما کدام یک از سری بازی های فاینال فانتزی را می پسندید؟