تجزیه و تحلیل فنی دقیق نشان می دهد بازی کاملاً جدید Star Wars Jedi Survivor برای کنسول های نسل 9 مانند PS5 و Xbox Series X/S به خوبی بهینه نشده به طوری که برای اجرای بازی روی 60 فریم در ثانیه تنها در دقت 720 پیکسل می توان بازی را اجرا کرد.
آخرین عنوان سه گانه Star Wars، شروع خوبی بروی کنسول ها نداشت. بسیاری این بازی اکشن مبتنی بر موتور Unreal 4 را به دلیل نقصهای فنی بیشمارش مورد انتقاد قرار دادهاند. باگ هایی که اکنون خود را به خوبی در آخرین کنسول های سونی و مایکروسافت نشان می دهند. بنابر این اگر از طرفداران سر سخت این بازی هستید و هنوز آن را تهیه نکرده اید، بهتر است کمی صبر کنید تا توسعه دهنده راهکاری برای این حجم از بی دقتی پیدا کند.
سیستم مورد نیاز برای اجرا بازی Star Wars Jedi: Survivor
ویدئوی بررسی فنی که اخیراً در یوتیوب منتشر شده، نگاهی دقیقتر به دو حالت گرافیکی مختلف بازی Star Wars Jedi Survivor روی کنسولها میاندازد و قطعاً علاقهمندان از دیدن اینکه حالت عملکرد بازی دارای وضوح بسیار پایینی در PS5 است، شگفتزده خواهند شد. به طور خاص، این بازی با رزولوشنهایی بین 648 پیکسل و 864 پیکسل رندر میشود، اما به لطف فناوری FSR 2 AMD تصویر را بروی 1440 پیکسل بهینه می کند. باید عنوان کنم که این فناوری به نوعی یک افزایش اندازه مصنوعی است که همین موضوع هم به خوبی افت کیفیت را نشان می دهد. با این حال، نرخ فریم در این حالت گرافیکی نیز ناامید کننده است زیرا Jedi Survivor قادر به نگه داشتن 60 فریم در ثانیه به طور ثابت نیست و می تواند در PS5 و Xbox Series X تا 45 فریم در ثانیه کاهش یابد.
به گفته Digital Foundry اجرای بازی در حالت resolution mode کمی وضعیت را بهتر می کند زیرا با نگه داشتن نرخ فریم بروی 30 فریم در ثانیه، افزایش کیفیت تصویر به وضوح بهتر شده و تجربه 1440 پیکسل واقعی را با قابلیت افزایش ابعاد تا 4K (به طور مصنوعی) را امکان پذیر می کند.البته در این حالت اگر گیمرها نمایشگری مجهز به VRR نداشته باشند با پارگی تصویر در محیط های شلوغ بازی، حسابی دلسرد می شوند.