شایعه ای داغ و جذاب: کارت RTX 3080 و RTX 3090 از دو تراشه استفاده می کنند

اعلام قیمت فروش اختصاصی خنک کننده کارت گرافیک انویدیا RTX 3080

همانطور که در خبرهای گذشته به آن اشاره کردیم، کارت گرافیک RTX 3080 و RTX 3090 از PCB به شکل V استفاده می کنند. تا کنون جای تعجب بسیار بود که انویدیا چرا از PCB به شکل V استفاده می کند. بر اساس اخبار اولیه، جریان هوای بیشتر در فن های قرار گرفته در هر سمت کارت گرافیک RTX 3080 و RTX 3090 دلیلی طراحی V شکل PCB بود، اما شایعه جدید نظری دیگر دارد.

توان مصرفی وحشتناک کارت گرافیک RTX 3090 فاش شد

نظریه جدید اینطور عنوان می کند که کارت گرافیک های RTX 3080 و RTX 3090 به یک PCB مجهز نیستند بلکه به دو PCB مجهز هستند. این شایعه بیان می کند که در هر PCB یک تراشه قرار گرفته است. با این وجود پرچمداران RTX 3000 بجای یک تراشه از دو تراشه استفاده می کنند. تراشه اول همان پردازنده گرافیکی است و تراشه دوم با نام traversal شناخته می شود.

همانطور که می دانید هسته های RT در کارت های RTX 2000 وظیفه اجرای پرتونگاری ها یا raytracing را داشتند. ضعف کارت گرافیک های RTX 2000 با فعال شدن raytracing در این بود که فریم ریت به شدت افت می کرد. اما در کارت های جدید RTX 3000 تراشه دوم با نام traversal این وظیفه را بر عهده دارد. یعنی توانایی های پرتونگاری در کارت های جدید انویدیا بر عهده این تراشه است تا در نهایت به کمک پردازنده گرافیکی آمده و عملکرد بهتری را ارائه کند.

این ایده و راهکار به انویدیا کمک می کند تا از فضای پردازنده گرافیکی به خوبی استفاده کند. قطعا قرار دادن هسته های RT در کارت های RTX 2000 کاری دشوار برای انویدیا بود اما با این روش پردازنده گرافیکی و هسته های RT در جایگاهی جدا قرار می گیرند. در واقع نخود نخود هر که رود خانه خود.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

پنج دلیل که چرا باید پاور باکیفیت انتخاب کنیم