رونمایی سامسونگ از سنسور دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی: آتش مگاپیکسل‌ها داغ‌تر از همیشه

اعداد و ارقام در دوربین گوشی های موبایل از گذشته تا امروز حرف اول در میان عموم کاربران بوده است. با اینکه میزان مگاپیکسل هیچ گاه ملاکی بر برتری یک دوربین نیست، اما این فاکتور همواره یک موضوع دهان پر کن بوده است که باعث شده تا امروز نیز جنگ مگاپیکسلی بین سازندگان ادامه داشته باشد. حالا با جدیدترین اقدام سامسونگ در زمینه دوربین گوشی های موبایل، آتش این جنگ از همیشه شعله ور تر شده است. غول کره ای به تازگی یک سنسور دوربین موبایل جدید را معرفی کرده است که بالاترین رزولوشن دوربین را در بین تمامی دوربین های موبایل داخل بازار ارائه میدهد.

سنسور دوربین جدید سامسونگ، ISOCELL Bright GW1 نام دارد که دارای رزولوشن فوق العاده بالای 64 مگاپیکسلی می باشد. اندازه هر پیکسل در این سنسور 0.8 میکرومتر عنوان شده که از این حیث مشابه سنسور 48 مگاپیکسلی سامسونگ است بنابراین اینگونه میتوان نتیجه گرفت که سنسور جدید سامسونگ اندازه بزرگ تری دارد و قادر است با جذب نور بیشتر، تصاویر با کیفیت تری را در محیط های تاریک و شرایط نور کم ثبت کند.

سنسور Bright GW1 سامسونگ تصاویری 16 مگاپیکسلی تولید خواهد کرد که از ادغام 4 پیکسل به یک پیکسل به دست می آید. این اتفاق در مورد سنسورهای 48 مگاپیکسلی فعلی بازار نیز صورت میگیرد که به صورت پیشفرض، رزولوشن تصاویر 12 مگاپیکسل می باشد. همچنین سنسور 64 مگاپیکسلی قادر به اعمال فیلتر رنگ ها در تصاویری با همین رزولوشن در محیط های با نور کافی نیز می باشد.سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی نیز دارای چنین قابلیتی می باشد در حالی که هم نوع کره ای فاقد این ویژگی بود، سامسونگ اعلام کرد سنسور 48 مگاپیکسلی نیز با ویژگی مشابه بروزرسانی شده است.

در مدت زمان نسبتا کوتاهی، دوربین های 48 مگاپیکسلی جای خود را در بسیاری از گوشی های هوشمند جای باز کردند و اکنون چنین دوربین هایی را در گوشی های سازندگانی همچون سامسونگ، اوپو، شیائومی، هواوی و ویوو شاهد هستیم. انتظار میرود سامسونگ تولید انبوه سنسور 64 مگاپیکسلی خود را از نیمه دوم سال میلادی جاری آغاز کند بنابراین بعید نیست که پرچمداران نیمه دوم سال 2019 به این سنسور مجهز شوند. در صورتی که سونی نیز اقدام متقابلی نسبت به سامسونگ نشان دهد، احتمال این اتفاق به مراتب بیشتر خواهد شد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد