مدیر هنری Death Stranding، تصاویر بی نظیری را از این عنوان به نمایش گذاشت

هیدئوکوجیما همیشه بر روی آثاری بسیار جنجالی کار کرده، بعد از سری بازی Metal Gear نوبت به پروژه ای به نام Death Stranding شد. عموما کوجیما تفکرات عامه پسندانه ای در سر دارد، ولی این بار جدیدترین پروژه او یعنی رشته مرگ سرنوشت متفاوتی داشت. کوجیما پروژه ای را شروع کرده بود که در نسلی متفاوت منتشر شد، نسل هشتم به نوعی بیشتر به سمت عامه پسند شدن پیش رفت و حتی بازی های بااصالت هم از هویت خود دور شدند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند. به نوعی نسل هشتم، نسل آنچنان خلاقانه ای نبود که پذیرای چنین عنوانی باشد.

رشته مرگ به دور کوجیما پیچید

اگر بخواهیم نگاهی به عناوین مختلف و انحصاری Sony در نسل هشتم بیاندازیم، با دو گونه از آثار مواجه می شویم. آثاری که با تمام ویژگی های مثبت خود به موفقیت های تجاری و اقبال عمومی دست پیدا کردند، اما دسته دوم آثاری بودند که در عین داشتن لیاقت نتوانستند به خوبی دیده شوند و مخاطبان هم آنها را نادیده گرفتند. بازی Death Stranding یکی از انحصاری هایی بود که سونی حساب ویژه ای بر روی آن باز کرده بود، عنوانی که هیدئوکوجیما بیش از 5 سال بر روی آن کار کرده بود.

یک نسل که بیهوده گذشت

ساخته جدید کوجیما نه یک بازی اکشن است و نه یکی بازی داستان محور، Death Stranding روایت غرق شدن شما در این دنیای آخرزمانی است که داستان به موازات آن جذابیت پیدا می کرد. فقط کافی است که ساعاتی به بازی Death Stranding فرصت دهید تا چهره واقعی خود را به شما نشان دهد، به قطع یقین خواهم گفت که یکی از ناب ترین دنیاهایی خواهد بود که شما در کل صنعت بازی تجربه می کنید.

موفقیت ها و عدم موفقیت های عنوان کوجیما دلایل بسیار زیادی دارد. رشته مرگ مکانیک های کاملا متفاوتی را ارائه می کرد که تا به حال در کمتر بازی دیده شده بود. شما باید در محیط بازی از پس چالش هایی مانند رد شدن از امتداد یک رودخانه، بالا رفتن از یک کوه، حمل بارهای سنگین، لیز خوردن و فرار از دست PTها بربیایید. این فرایند گیم پلی در ساعات اولیه بسیار جالب توجه هستند، ولی باید این را اقرار کنیم که کوجیما در استفاده از این مکانیک ها زیاده روی کرده و باعث می شود که خیلی از گیمرها را از خود فراری دهد.

لحظاتی که Time Fall رخ می دهد و زندگی رو به زوال می رود و PTها خود را نمایان می کنند، یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات در بازی های چند سال اخیر است. کوجیما در پیاده سازی ایده های خود زحمات بسیبار زیادی کشیده، ولی در هرحال موفقیتی پایدار برای Death Stranding اتفاق نیفتاد. حتی زمانی که صحبت از شماره دوم رشته مرگ شد، سونی اعلام کرد که برنامه ای نخواهد داشت.

سینما در زیر پاهای کوجیما

زحمات Kojima Productions منجر به یک تجربه تمام سینمایی شده است، شما می توانید ساعت ها در محیط گشت و گذار کنید و از مناظر لدت ببرید. تجربه یک پیاده روی در زیر باران شدید که صدای برخورد آن با لباس بارونی شما یک احساس بی نظیر و ناب را خواهد داشت. رشته مرگ از موتور Decima استفاده می کند. موتوری که در بازی Horizon Zero Down امتحان خود را به خوبی پس داده بود و جلوه های بصری فوق العاده ای را به نمایش می گذاشت.

جدیدا مدیر هنری رشته مرگ، Yoji Shinkawa تصاویر جدیدی را از این عنوان به اشتراک گذاشته که عمق سینمایی و هنری بودن این بازی را نشان می دهد. یوجی شینکاوا کانسپت آرتیست و تصویرگر ژاپنی است، که از سال 1994 تا 2015 در کونامی مشغول به کار بود، وی در سال 2015 همراه با کوجیما شرکت کونامی را ترک کرد. این طراح خلاق بر روی سری عنوان های بسیار محبوب Metal Gear کار کرده بود و کارنامه درخشانی را از خود بجای گذاشت. او همراه با کوجیما کاملا بر روی توسعه و ساخت دث استرندینگ متمرکز شد و دنیای بی نظیری را پیش روی مخاطب قرار داد.

آیا شما بازی دث استرندینگ را به پایان رساندید؟

پست های مرتبط

طبق یک پژوهش جدید 53% از گیمرها بازی‌های تک‌نفره را ترجیح می‌دهند

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند