تغییر چهره بی ام و سری 3 : وقتی بی ام و از خودروسازان ایرانی تغییر چهره یاد می گیرد

زمانی که برای اولین بار نسل جدید بی ام و سری 3 را مشاهده می کنید، به هیچ عنوان گیج نمی شوید و می دانید که با همان سری 3 همیشگی طرف هستید. با این که این سری از محصولات بی ام و دستخوش تغییر شده است اما با دیدن آن هیچ حس جدیدی نسبت به آن ندارید. بی ام و هم مانند خودروسازان داخلی بیشتر به تغییر چراغ های جلو و عقب علاقه پیدا کرده است. البته این تغییر چهره به این معنی نیست که در سری 3 جدید تنها چراغ های جلو و عقب تغییر کرده اند، اما تغییرات صورت گرفته طوری است که یک فردی عادی تنها در صورت کنار هم بودن دو نسل می تواند این تغییرات را متوجه شود.

به هر حال بی ام و برای تغییر در نمای جلوی خودرو چراغ های کشیده با فرم و گرافیک جدید را به همراه تکنولوژی LED به این خودرو افزوده است. سپر جلو با زوایای تند سعی بر بهبود آیرودینامیک دارد و البته در مدل های پایه با موتور ضعیف تر، از شبکه های ورودی هوای بزرگ بروی سپر خبری نیست. جلوپنجره هم با خطی شکننده که در امتداد چراغ های جلو است، شکلی تهاجمی تر به خود گرفته است.

در مدل هایی که از موتور قدرتمند تر استفاده می کنند سپر جلو با بهینه سازی های جالبی روبرو بوده است. سپر در این مدل ها با شبکه های ورودی بزرگتر هوا و خطوطی که سعی بر این دارند تا هوای تازه را به سمت این شبکه ها انتقال دهند. جلو پنجره هم در بعضی از مدل های قدرتمند تغییر کرده و از طراحی زیباتری برخوردار است. البته باید بگوییم طراحی سپر در مدل های قدرتمند شاید به بهانه انتقال هوای بیشتر به موتور و سیستم خنک کننده بهینه شده باشند اما از طراحی شلوغی برخوردار بوده که موجب خستگی چشم بیننده می شود.

در نمای عقب خودرو بیشترین موردی که جلب توجه می کند نوع گرافیک جدید چراغ های این بخش است. چراغ هایی که ما را به سرعت یاد طراحی محصولات لکسوس می اندازد. در صندوق عقب دارای خطوط سه بعدی بیشتری نسبت به نسل قبل شده است تا با هماهنگی بهتری در این بخش روبرو شویم. سپر عقب هم با طراحی برگرفته از سپر جلو هماهنگی خوبی را در مجموع ایجاد کرده است.

نمای عقب خودرو در مدل هایی که موتور قدرتمندتری دارند هم دستخوش تغییر شده است. اگزوزهای بزرگتر در کنار شبکه های عمودی خروج هوا را می توان از موارد تغییر یافته  در این بخش دانست.

سری 3 جدید با مجموعه ای گسترده از فناوری های کمک راننده ارائه شده است که باید در بین آنها از سیستم ناوبری و کروز کنترل انطباقی، ترمز موتوری برای کاهش بهتر سرعت، رادار پیشرفته ترافیکی برای کنترل بهتر خودرو در مسیرها و استفاده از سه مانیتور در ابعاد مختلف که اطلاعات دقیقی از وضعیت خودرو، وضعیت جاده و سیستم مولتی مدیا می دهد. یکی از مانیتورها بجای نمایشگر آمپرها قرار گرفته است که البته با انتقادهای تندی از سوی کارشناسان و کاربران روبرو بوده است.

برای خریداران آمریکای شمالی تنها مدل 330i در دسترس قرار می گیرد. این مدل با موتور 2.5 لیتر توربوشارژر 4 سیلند می تواند 255 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در این مدل تنها جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است و البته خریداران آمریکای شمالی می توانند خودروی خود را دیفراسیل عقب یا دو دیفرانسیل سفارش دهند. شتاب صفر تا صد مدل دیفرانسیل عقب برای سری 3 مدل 330i برابر با 5.6 ثانیه است.

در آینده هم برای بازار ایالات متحده دو مدل M340i و M340i xDrive با موتور 6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 382 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده که خریداران این مدل ها را می تواند در زمان 4.2 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. در سال 2020 میلادی هم مدل هیبرید پلاگین سری 3 وارد این بازار می شود.

اما اروپاییان برای خرید سری 3 جدید انتخاب های بیشتری دارند. مدل 320i با موتور 4 سیلندر بنزینی با قدرت 180 اسب بخار، مدل 330i با موتور 4 سیلند بنزینی با قدرت خروجی 255 اسب بخار، مدل 318d با موتور 4 سیلند توربودیزل با قدرت خروجی 148 اسب بخار، مدل 320d با موتور 4 سیلند توربودیزل با قدرت 188 اسب بخار و مدل 330d توربودیزل با قدرت 262 اسب بخار. مدل 320d تنها مدلی در اروپا است که با سیستم تمام چرخ محرک عرضه می شود.

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

بررسی یکی از بهترین میکروفون های زیر 10 تومان MSI IMMERSE GV60 STREAMING