یک ماژول رم با ظرفیت 32 گیگابایت از ZADAK !

به لطف ZADAK سازنده سالید و ماژول های رم، امروز می توان شاهد ظرفیت 32 گیگابایت برای هر ماژول بود. این ایده ای بود که برای اولین بار سامسونگ آن را مطرح کرد، ایده ای بسیار کاربردی خصوصاً برای افرادی که از مادربردهای کوچک یا mini ATX استفاده می کنند. در اصل ایده ساخت ماژولی با ظرفیت 32 گیگابایت برای مادربردهایی بود که از دو اسلات DIMM استفاده می کردند. اما جدا از مادربردهای سایز کوچک، اینک مادربردهای استاندارد هم می توانند از این رم ها استفاده کنند و با ظرفیت خیره کننده 128 گیگابایت برسند. البته در حال حاضر تنها مادربردهای ایسوس مانند Z390 Maximus XI می توانند از این ماژول ها استفاده کنند.

ممکن است از خود بپرسید که چرا تا کنون این ایده عملی نشده است. ایده ای که سامسونگ برای ماژول های رم داد به این صورت بود که تراشه دو ماژول رم 16 گیگابایتی را بروی یک ماژول قرار دهند. البته این کار دو مشکل داشت. اگر تراشه ها با ارتفاعی که هم اکنون یک ماژول رم دارد به کار گرفته می شدند، با پهنای بیشتر ماژول ها روبرو می شدیم که این کار قرار دادن دو ماژول کنار هم را بروی مادربرد غیر ممکن می ساخت. اما در روش دوم اگر بر ارتفاع ماژول ها افزوده می شد، دیگر نمی توانستیم از قطعات خاص مانند ایرکولینگ ها یا خنک کننده های بادی بزرگ استفاده کنیم. اما به هر حال و با توجه به این که خنک کننده های مایع در حال همگانی شدن هستند، گزینه دوم برای ساختار این ماژول ها انتخاب شد.

شرکت ZADAK رم جدید خود را SHIELD DC AURA 2 RGB DDR4 3200 می نامد. همانطور که از نام این رم مشخص است با ماژولی 32 گیگابایت از نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و زمان تاخیر یا CL 14 مواجه هستیم. برای زیبا سازی رم، این شرکت از نورپردازی RGB بهره برده است. از قیمت و زمان عرضه به بازار این محصول خبری در دست نیست اما احتمالاً با تمام شدن NDA مادربردهای Z390، این رم ها رونمایی می شوند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

1 دیدگاه

افزایش ظرفیت رم تا ۱۲۸ گیگابایت با پردازنده های نسل ۹ اینتل - رم مهر 24, 1397 - 6:35 ق.ظ
[…] یک ماژول رم با ظرفیت ۳۲ گیگابایت از ZADAK ! […]
دیدگاه بگذارید