Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

Manli شریک انویدیا، درخواست مرجوعی کالا را برای پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 با کانکتور سوخته رد کرده و علت این کار را خطای کاربر به جای مشکل خود کارت گرافیک عنوان کرده است.

واضحاً کارت گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا با کانکتور سوخته 12VHPWR سر و صدای بسیاری از کاربران را درآورد. تجارب دردسرسازی که کاربران با آن مواجه بودند در سراسر اينترنت پخش شد و به همین جهت راه‌حل‌های شخص ثالثی از طرف شرکت‌هایی مانند CableMod، ارائه شد. با این حال، آنها هم قربانی حوادث سوختن شدند. این مسئله برای ماه‌ها ادامه داشت و هنوز هم حتی با وجود احتیاط بیشتر کاربران هنگام نصب، کانکتورهای 12VHPWR می‌سوزند.

در انجمن Quasarzone، فردی گزارش داد که یک کارت گرافیک GeForce RTX 4090 از طرف شرکت Manli با کانکتور 12VHPWR خریداری کرده و به او گفته شده که از این کارت گرافیک با کانکتورهای همراه استفاده کند وگرنه خدمات گارانتی ارائه نمی‌شود. این کاربر فاش کرد که از چندین انجین روی رایانه خود استفاده می‌کرد، اما کارت گرافیکش عملکرد مطلوبی را ارائه نمی‌داد. پردازنده گرافیکی Manli GeForce RTX 4090 هنگام اجرای بازی Genshin Impact در حداکثر تنظیمات 4K تنها با 35٪ از کل نرخ بارگذاری کار می‌کرد و حتی در طول بازی، صفحه مانیتور چندین بار هم سیاه شد. این کاربر که از این مسئله خسته شده بود به نمایندگی شریک انویدیا مراجعه کرد. به وی اطلاع داده شد که کانکتور کارت گرافیک او سوخته، اما با وجود آن درخواست مرجوعی کالا وی را رد کردند. این کاربر ادعا می‌کند که به تمام دستورالعمل‌های دستی در مورد نصب کانکتور برق پایبند بوده است. با این حال، درخواست او رد شد و این تجربه بسیار بدی برایش شد.

طبق گزارش‌ها، تعمیرگاه‌هایی مانند Northridge Fix در حال تعمیر صدها پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 هستند که موارد مشابهی از نقص عملکرد کانکتور 12VHPWR را متحمل شده‌اند. مسئله مهم این است که شاید شرکای انویدیا از درخواست‌های مرجوعی گسترده GeForce RTX 4090 که شامل سوختن کانکتور هست خسته شده‌اند. قبلاً CableMod فراخوانی برای مرجوعی همه واحدهای کانکتور زاویه‌دار خود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ارائه داد و با ضررهای بزرگی در تسهیل درخواست‌های مرجوعی مواجه شد. احتمالاً Manli تصمیم گرفته باشد که چنین درخواستی را بیشتر از این نپذیرد.

وضعیت کارت گرافیک GeForce RTX 4090 واقعاً وخیم است و اگرچه ما به عرضه نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی نزدیک شده‌ایم، شنیدن چنین حوادثی واقعاً ناامیدکننده است و به عنوان یک شکست بزرگ برای انویدیا، شرکای آن و نحوه مدیریت آن‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟