اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

کنار گذاشتن گوشی قبل از خواب کار سختی است اما به جهت داشتن خوابی منظم به این کار نیاز داریم. برنامه‌های مرتبط با سلامتی زیادی وجود دارند که اینکار را برایمان انجام می‌دهند اما اکنون اندروید 15 با جدیت بیشتری به این فناوری پا گذاشته است.

میشال رحمان با همکاری اعضای Android Authority متوجه شد که اندروید 15 ویژگی زمان خواب را قدرتمندتر از قبل خواهد کرد. در حال حاضر، برنامه Digital Wellbeing گوگل تنها اپلیکیشنی است که می‌تواند تنظیمات خاصی را برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی اعمال کند. با به‌روزرسانی اندروید 15، برنامه‌های شخص ثالث هم این توانایی را به دست می‌آورند و این راه را برای توسعه‌دهندگان هموار می‌کند تا روال خواب سفارشی‌سازی شده را متناسب با نیازهای خاص شما ایجاد کنند.

حالت زمان خواب گوگل که در تنظیمات برنامه Digital Wellbeing یافت می‌شود، به شما اجازه می‌دهد یک برنامه زمان‌بندی ثابت ایجاد کنید. پس از فعال شدن، حالت زمان خواب می‌تواند مورد «مزاحم نشوید» را روشن کند تا حواس‌پرتی‌ها را بی‌صدا کند و در عین حال مشکلی برای برقرار بودن تماس‌ها یا زنگ‌های مهم ایجاد نمی‌کند. به علاوه می‌توانید تنظیمات نمایشگر خود را با بردن به مقیاس خاکستری، فعال کردن حالت تاریک، خاموشی always-on و کم‌نور کردن والپیپر خود تغییر دهید.

در حال حاضر، اندروید به برنامه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا حالت «مزاحم نشوید» را ایجاد کنند، اما خود آن برنامه‌ها نمی‌توانند به اکثر گزینه‌های تغییر صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشند. با به‌روزرسانی جدید، اندروید 15 که شامل ZenDeviceEffects API می‌شود، می‌توان به برنامه‌های خارجی اجازه داد تا مواردی مانند مقیاس خاکستری، حالت تاریک و کاهش روشنایی صفحه‌نمایش را تغییر دهند.

همانطور که منبع اشاره کرده از آنجایی که گوگل در یک پست وبلاگ عمومی از API ZenDeviceEffects پس از انتشار دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15 رونمایی کرد، بعید به نظر می‌رسد که از ادامه توسعه این حالت صرف نظر کند. با این حال، احتمال هر تغییری به خصوص در برخی از ویژگی‌ها مانند تغییر حالت تاریک وجود دارد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد