مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

رویترز ادعا می‌کند که OpenAI تحت حمایت مایکروسافت قصد دارد شرکت گوگل را در صنعت موتورهای جستجو به چالش بکشد.

به گفته این منبع، محصول جستجوی OpenAI قرار است روز دوشنبه عرضه شود. این بخشی از تلاش شرکت برای تنوع بخشیدن به پایگاه داده کاربران و رشد مشترکین خواهد بود. هفته پیش رو برای گوگل هم به دلیل کنفرانس توسعه‌دهندگان بسیار مهم است. در رویداد I/O، این شرکت نرم‌افزار ارتقای پلتفرم‌های خود را اعلام می‌کند و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا اطلاعاتی در مورد ابزارها و الزامات مورد نیاز برای ساخت محصولات داشته باشند.

مانند شرکای OpenAI، مایکروسافت و متا، گوگل هم به طور گسترده در رویدادهای عمومی از مزایای هوش مصنوعی تبلیغ کرده است.  آخرین نتایج درآمد سه ماهه این شرکت شاهد رشد در بخش تجاری Cloud بوده که می‌توان آن را به هوش مصنوعی نسبت داد. هزینه‌های زیاد روی هوش مصنوعی اخیراً سرمایه‌گذاران را نگران کرده و رویداد I/O احتمالاً به سمت رضایت سرمایه‌گذاران با نمایش مزایای ارتقا به فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برود.

هدف اصلی بیشتر شرکت‌های هوش مصنوعی ارائه محصولات دیگر خود در بین کاربران فناوری است. شکایتی علیه گوگل صورت گرفته مبنی بر اینکه این شرکت با اعمال انحصارگونه‌ی خود به سمت سلطه صنعت موتورهای جست‌وجو می‌رود. بیشتر ترافیک وب گوشی‌های هوشمند و تلفن همراه در جهان از دستگاه‌هایی نشأت می‌گیرد که دارای سیستم عامل اندروید یا iOS هستند. مشارکت گوگل با اپل با انتقاد مخالفان خود مواجه شده که اکنون وزارت دادگستری را در قالب شکایتی وارد ماجرا کرده است.

اظهارات پایانی وزارت دادگستری روز جمعه رخ داد و روند رسیدگی نشان داد که اپل سالانه میلیاردها دلار از گوگل درآمد دارد تا موتور جستجویش را به عنوان پلتفرم پیش‌فرض در iOS حفظ کند. معامله اپل با گوگل یکی از بزرگترین عوامل رشد درآمد آن در بخش خدمات بوده است. این برای شرکت‌های دیگر هم صدق می‌کند و برای OpenAI و به ویژه برای مایکروسافت، هر فرصتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت موتورهای جستجو به آنها کمک می‌کند تا درآمد خود را افزایش دهند.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !