کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

قطعاً پیش از تایید رسمی اخبار RTX 50، هر مطلب منتشر شده را به عنوان یک شایعه باید در نظر گرفت اما زمانی که فاش کننده، رومر خوش نامی همچون Kopite7kimi باشد، می توان کمی چاشنی واقع بینی را به آن اضافه کرد. این رومر در جدیدترین گزارش خود اینطور عنوان کرده است که کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !.

هنوز هیچ خبر قطعی در مورد RTX 50 انویدیا منتشر نشده و بعید است در حال حاضر این اخبار توسط فردی رسمی تایید شود، اما یک چیز مسلم است: وقتی صحبت از نشت اخبار کارت گرافیک های انویدیا به میان می آید، به نظر می رسد Kopite7kimi یکی از معتبرترین منابع باشد. این افشاکننده به این ادعا پاسخ داده است که GeForce RTX 5080 در واقع باید قبل از RTX 5090 به عنوان کارت گرافیک پرچمدار نسل بعدی مبتنی بر معماری بلک ول ظاهر شود. برخلاف گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه RTX 5090 تنها مدلی است که امسال عرضه می‌شود، اینطور عنوان کرد که در واقع این کارت بعد از RTX 5080 عرضه خواهد شد.

انویدیا هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در مورد معماری نسل بعدی کارت گرافیک های گیمینگ انجام نداده است، اما این شرکت سری Blackwell مرکز داده خود را که انتظار می رود امسال وارد بازار شود، معرفی کرد. انتظار می رود کارت گرافیک RTX 5080 دارای تراشه گرافیکی GB203 باشد که جانشین AD103 است که می تواند تا 96 SM (احتمالاً 12288 هسته CUDA) را ارائه دهد. این تراشه گرافیکی در کنار GB202 عرضه می‌شود، که پرچم‌دار بازی بلک‌ول آن را همراهی می کند و گفته می‌شود دوبرابر تعداد هسته‌های بیشتری دارد. با توجه به فاصله زیاد بین هر دو کارت گرافیک، NVIDIA می تواند به خوبی از GB202 برای هر دو مدل رده بالای RTX 50 استفاده کند. امیدواریم این موضوع در نزدیکی زمان عرضه، که احتمالاً در سه ماهه چهارم است، روشن شود.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟