نمایشگاه MWC 2019: معرفی رسمی سونی اکسپریا 1 با صفحه نمایش 4K اولد

بعد از گوشی های نوکیا 9 و هوآوی میت 20 ایکس که در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا بصورت رسمی رونمایی شد، حال نوبت به بلند قامت ترین گوشی هوشمند یعنی سوسنی اکسپریا 1 رسیده. پیش از این ما این گوشی هوشمند را با نام اکسپریا XZ4 می شناختیم. این گوشی هوشمند با صفحه نمایشی با نسبت تصویر 21 به 9 بلند قامت ترین گوشی هوشمند می باشد که تا به الان تولید شده است، و برای اولین بار سونی برای این گوشی هوشمند از دوربین اصلی سه گانه ای بهره برده.

طراحی

طراحی این گوشی هوشمند متاسفانه هنوز هم یادآور طراحی هایی می باشد که سونی برای گوشی های خود و مخصوصا سری اکسپریا مورد استفاده قرار داده، چنین طراحی چندان برای کاربران گوشی های هوشمند جالب به نظر نرسیده، اما سونی باز هم سعی کرده تا طراحی بهتری را برای این محصول جدید خود در نظر بگیرد.

البته نمی شود از طراحی صفحه نمایش استفاده شده برای این گوشی هوشمند به سادگی رد شد، مخصوصا صفحه نمایش بلند قامت با نسبت تصویر 21 به 9 و البته کیفیت بالای در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش که در بخش بعدی مفصل به جزئیات این صفحه نمایش خواهیم پرداخت.

سونی اکسپریا 1

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 3840×1844 پیکسلی با توانایی ارائه تصاویری با کیفیت HDR و البته نسبت تصویر بسیار بالای 21 به 9 برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده. سونی برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند خود از صفحه نمایش اولد 4K برای اکسپریا 1 استفاده کرده است.

سونی اکسپریا 1

سنسور های دوربین

سنسور های دوربین 12 مگایپسکلی برای دوربین های اصلی سونی اکسپریا 1 در نظر گرفته شده، یک سنسور با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 برای عکاسی در نور کم به همراه یک سنسور تله فوتو 52 میلی متری با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور عریض 16 میلی متری، دوربین های اصلی این محصول جدید سونی را تشکیل می دهند. سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین سلفی در نظر گرفته شده. در کل نمی شود لقب دوربین های قدرتمند را به این گوشی هوشمند داد اما همین که سونی برای اولین بار از دوربین اصلی سه گانه برای این گوشی هوشمند استفاده کرده، خبر خوبی می باشد.

سونی اکسپریا 1

پردازنده این قدرتمند که کار را آسان تر کرده

سونی اکسپریا 1 با بهره بردن از جدیدترین پردازنده 7 نانومتری کوآلکام یعنی اسنپدراگون 855 حداقل از این نظر می تواند در میان رقیبان قدرتمند حرفی برای گفتن داشته باشد. استفاده از چنین پردازنده ای باعث شده تا سونی از باتری نه چندان قدرتمند 3300 میلی آمپری برای این گوشی هوشمند استفاده کند. خوب طبعا بهره بردن از پردازنده 7 نانومتری باعث کاهش مصرف چشم گیر انرژی خواهد شد اما با توجه به صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته شده، شاید استفاده از باتری قدرتمند تر انتخاب بهتری به نظر می رسید.

سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت صفحه نمایش به همراه پشتیبانی از استاندارد IP68 (ضد آب) از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد. هنوز قیمتی دقیقی برای سونی اکسپریا 1 مشخص نشده، و به احتمال زیاد در فصل بهار شاهد پیش فروش این گوشی هوشمند خواهیم بود. اما این بار رنگ بندی های زیبایی برای این محصول جدید سونی در نظر گرفته شده و گویا کم کم سونی نیز تصمیم به بهبود طراحی و زیبایی گوشی های هوشمند خود گرفته است.

منبع:  gsmarena

پست های مرتبط

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد

گوشی گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ احتمالاً باریک‌تر و با گوشه‌های گرد خواهد بود