گوشی جدید اپو با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری

شرکت های چون اپو، شیائومی و گوگل از جمه شرکت های بودند که بیشتر فعالیت های خود را به تولید گوشی های هوشمند میان رده اختصاص می دادند. اما بعد از اشتیاق بالای کاربران به گوشی های هوشمند این شرکت ها، حال قدمی رو به جلو برداشته اند و تصمیم دارند تا گوشی های هوشمند جدید در قالب یک پرچمدار را معرفی کنند. اپو نیز حال قرار شده گوشی جدید را با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری تا سه ماهه دوم امسال بصورت رسمی معرفی کند.

نمونه تصویر گرفته شده با سنسور عریض

اولین گوشی هوشمند با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابر

پیش از توضیح سنسور های در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند بهتر است بدانید، در میان گوشی های هوشمند دو نوع زوم دیجیتال و اپتیکال در نظر گرفته می شود. با استفاده از زوم دیجیتال با هر بار زوم کمی از کیفیت تصویر کاسته می شود، اما با زوم اپتیکال چنین اتفاقی رخ نمی دهد، و اگر هم کاهش کیفیت تصویری وجود داشته باشد، به اندازه ای نیست که به چشم بیاید.

نمونه تصویر گرفته شده با سنسور عریض

این گوشی هوشمند قرار شده گویا با توجه به اطلاعات منتشر شده از یک سنسور با فاصله کانونی 16 میلی متری عریض 120 درجه ای به همراه سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با فاصله کانونی حدود 28 میلی متری و یک سنسور تله فوتو با فاصله کانونی 160 میلی متری بهره ببرد. با توجه به محاسبات فاصله های کانونی در نظر گرفته شده، سنسور های دوربین این گوشی هوشمند قابلیت زوم اپتیکال تا 10 برابر را خواهند داشت.

نمونه تصویر گرفته شده با سنسور زوم اپتیکال

این در حالی است که با محاسبات کانونی، هوآوی میت 20 پرو قابلیت زوم 5 برابر و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس قابلیت زوم 4.3 برابری اپتیکال را دارند. سنسور اصلی دوربین این محصول جدید اپو نیز دارای OIS و یا همان سیستم تثبیت کننده تصویر می باشد، که به گفته این شرکت، این قابلیت به نسبت سنسور های قدیمی استفاده شده با افزایش عملکرد 73 درصدی همراه خواهد بود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد