هر آنچه باید از آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS MAX بدانید به همراه ویدیو


بعد از تمام گمانه زنی ها در روزهای قبل از برگزاری کنفرانس اپل، بالاخره تیم کوک جدیدترین محصولات خود را معرفی کرد. اپل واچ 4 و سه اسمارت فون که هنوز نیامده بسیاری از کاربران مشتاق به خرید و در دست گرفتن آنها هستند. سه اسمارت فون جدید اپل با نام های آیفون XS، XS Max و XR شناخته می شوند. برای شناخت بهتر این گوشی ها بهتر است مشخصات آنها را بررسی کنیم. با وب سایت بنچیمو همراه باشید.

آیفون XS و XS MAX

همچون گذشته اپل با قرار دادن حرف S بعد از نام محصول خود، می خواهد محصولی بهینه شده ای را به بازار معرفی کند. محصولی مانند آیفون 6 بعد از بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری با نام آیفون 6 اس به میدان آمد. به نظر می رسید که آیفون ایکس اس هم مانند آیفون ایکس باشد البته با اندک تغییرات، اما اپل به تغییرات کم بسنده نکرده و محصول جدید خود تنها را با ظاهری مشابه نسل قبل معرفی کرد.

بدنه

آیفون ایکس اس از نمایشگر 5.8 اینچ بهره می برد اما با وجود چنین نمایشگری ابعاد این گوشی همچنان به راحتی در دست قرار می گیرد. این آیفون دارای ابعاد 143.6×70.9×7.7 میلی متر است و با وزن 177 گرمی خود بیشتر مخصوص بانوان اپل دوست است. اما آیفون ایکس اس مکس از یک نمایشگر 6.5 اینچ استفاده می کند که باعث شده این گوشی نه تنها بزرگترین اپل تولیدی باشد بلکه از تمام گوشی های دیگر نیز بزرگتر باشد حتی از نوت 9 !. این گوشی با ابعاد 157.5×77.4×7.7 میلی متر کمی برای کار کردن با یک دست بزرگ است و نمی توان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد. با این اوصاف این گوشی با وزن 208 گرمی خود تناسب خوبی با ابعاد بزرگ نمایشگرش دارد.

هر دو گوشی با ساختار فولاد ضد زنگ و شیشه ساخته شده اند که به جرات می توان آن ها را جزء زیباترین اسمارت فون های بازار دانست. ساختار عالی بدنه باعث شده تا هر دو گوشی در برابر نفوذ آب مقاوم باشند. وجود استاندارد IP68 خیال کاربر را برای استفاده از گوشی در مکان هایی مانند استخر راحت کرده است. با این استاندارد گوشی ها می توانند در عمق 2 متری تا 30 دقیقه دوام آوردند.

پردازنده

هر دو پرچمدار اپل از پردازنده 6 هسته ای Apple A12 Bionic استفاده می کنند که باید آن را اولین پردازنده 7 نانومتری استفاده شده در گوشی های هوشمند دانست. پردازش های گرافیکی هم به عهده پردازنده گرافیکی Apple GPU است که با 4 هسته پردازشی،  آیفون های جدید را به کنسول بازی تبدیل کرده است. عملکرد گرافیک این پردازنده در سرعت رندرینگ به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رم وحافظه داخلی

هر دو مدل آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس از 4 گیگابایت رم استفاده می کنند که برای سیستم عامل iOS بسیار مناسب است و بیشتر از این مقدار هم کمی زیاده روی است. حافظه داخلی در این پرچمداران در سه ظرفیت 64، 256 و 512 گیگابایت در نظر گرفته شده است که باعث می شود از نبود اسلات کارت حافظه جانبی چشم پوشی کرد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر، آیفون ایکس اس از یک نمایشگر 5.8 اینچ OLED با رزولوشن 1125×2436 پیکسل استفاده می کند که 82.9 درصد از بدنه را اشغال کرده است. این نمایشگر دارای چگالی 458 پیکسل در هر اینچ است و می تواند نرخ بروزرسانی 120 هرتز را داشته باشد. آیفون ایکس اس مکس از نمایشگر 6.5 اینچ از نوع OLED با رزولوشن 1242×2688 پیکسل استفاده می کند. این نمایشگر 84.4 درصد از بدنه را اشغال کرده و دارای چگالی 458 پیکسل در هر اینچ است. هر دو نمایشگر دارای نرخ بروزرسانی 120 هرتز هستند و می توانند تصاویر را با نسبت 16.5:9 نمایش دهند. از دیگر تکنولوژی های استفاده شده در این نمایشگر ها می توان به Dolby Vision/HDR10، True-tone display، تاچ سه بعدی و کنتراست 1 میلیون به 1 اشاره کرد. حداکثر روشنایی در این نمایشگرها برابر با 625 شمع در متر مربع است که عدد بسیار خوبی حتی برای استفاده از گوشی، زیر نور خورشید است.

دوربین

در بخش دوربین هر دو گوشی از مشخصات مشابهی بهره می برند. استفاده از دو دوربین 12 مگاپیکسلی که یکی از آنها واید است و دیگری دارای زوم اپتیکال یا تله فوتو است. لنز 12 مگاپیکسل اصلی با گشودگشی دیافراگم f/1.8 می تواند نور مناسبی را به سنسور هدایت کند. این دوربین که از نوع 28 میلی متری است، با ابعاد 1.4 میکرون هر پیکسل و لرزشگیر اپتیکال توانایی ثبت عکس های بی نظیری را دارد. دوربین 12 مگاپیکسلی دوم با گشودگی دیافراگم f/2.4، از نوع 52 میلی متری است. ابعاد هر پیکسل در این لنز برابر با 1 میکرون است و می تواند با بزرگنمایی دو برابر اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال، عکس های پرتره زیبایی را ثبت کند. البته در کنار زوم اپتیکال 2 برابر، کاربر می تواند زوم دیجیتالی 10 برابر را هم داشته باشد اما باید قید کیفیت تصویر را بزند. در حالت بوکه هم سنسور تمام تلاش خود را کرده است تا محدوده بوکه را در عکس با کمترین خطا ثبت کند تا با عکسی هنری تر روبرو شویم.

فیلم برداری با دوربین اصلی با نهایت رزولوشن 2160 پیکسل و نرخ 24/32/60 فریم در ثانیه انجام می شود. البته می توانید با استفاده از رزولوشن 1080 پیکسل نرخ های 30/60/120/240 فریم در ثانیه را داشته باشید. در بخش فیلم برداری با ویژگی هایی همچون HDR، ثبت عکس با دقت 8 مگاپیکسل در زمان فیلم برداری و صدای استریو، می توان تجربه جذابیی را در این بخش داشت. فرمت فیلم برداری یا کدک فیلم ها همچنان H.264 است که بهتر است هر چه سریعتر شرکت ها برای استفاده از فرمت H.265 فکری بکنند.

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی، یکی به عنوان RGB Camera و دیگری به عنوان IR Camera روی آیفون های جدید دیده می شود. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، با بهبود هایی روبرو بوده تا قند در دل سلفی دوستان آب کند. همچنین فیلم برداری با این دوربین با رزولوشن 1080 پیکسل و نرخ 60 فریم در ثانیه انجام می شود.

دو سیم کارت !

اپل بعد از مدتها سنت شکنی کرد و گوشی های خود را با اسلات سیم کارت دوگانه یا به اصلاح دو سیم کارت عرضه کرد. البته به گفته اپل، آیفون های دو سیم کارت تنها برای بازار چین و با سیم کارت های e-Sim عرضه می شود.

Face ID

در آیفون ایکس، فیس آیدی بارها به چالش امنیت کشیده شد اما به نظر می رسد اپل آن چالش ها را قبول کرده و فیس آیدی گوشی های جدیدش را بهبود داده است. الگوریتم Face ID بهبود یافته و سرعت آن بهتر شده است و همچنین فیس آیدی جدید بسیار بهتر و ایمن تر امنیت کاربران را پوشش می دهد.

باتری

اپل اطلاعاتی دقیق از باتری را اعلام نکرده اما مشخص کرده که باتری محصولاتش در شرایط مختلف تا چه میزان دوام می آورد. به گفته اپل، باتری ایکس اس می تواند در مدت 20 ساعت مکالمه، بیشتر از 12 ساعت وب گردی، بیشتر از 14 ساعت تماشای ویدیو و حدود 60 ساعت پخش موسیقی این گوشی را سرپا نگه دارد. این میزان برای آیفون ایکس اس مکس در مکالمه، وب گردی، تماشای ویدیو و پخش موسیقی به ترتیب برابر با 25 ساعت، بیشتر از 13 ساعت، بیشتر از 15 ساعت و حدود 65 ساعت است. در مجموع باتری آیفون ایکس اس نسبت به آیفون ایکس 30 دقیقه بیشتر گوشی را روشن نگه می دارد که این میزان برای آیفون ایکس اس مکس برابر با 1.5 ساعت است. هر دو گوشی دارای تکنولوژی شارژ سریع هستند و می توانند در زمان 30 دقیقه بیشتر از 50 درصد از باتری را شارژ کنند.

قیمت و زمان عرضه

اپل قیمت پایه اعلام شده برای آیفون XS را 999 دلار و آیفون XS MAX را 1099 دلار اعلام کرد. به طبع با افزایش ظرفیت حافظه داخلی به این مبالغ باید مقداری دیگر افزود. آیفون های سری Xs از تاریخ ۲۱ سپتامبر در کشورهای مشخصی وارد بازار می شوند و پس از آن در دیگر کشور ها عرضه می شوند.

آیفون XR

اپل برای کاربرانی که نمی خواهند پول زیادی بابت یک پرچمدار بپردازند، آیفون XR را معرفی کرده است. آیفونی که تنها در بخشهای اندکی با دیگر آیفون های معرفی شده فرق دارد و سعی شده تا با رنگ بندی های جذاب کاربران را برای خرید این اسمارت فون مجاب کند.

بدنه

آیفون ایکس آر همچون دیگر برادران از نمایشگر بزرگی برخوردار است اما این بزرگی نمایشگر باعث نشده تا ابعاد این اسمارت فون بزرگ تر از دیگر گوشی های رقیب شود. بدنه این آیفون از آلومینیوم سری 7000 شکلا گرفته است تا کمی در هزینه ها صرفه جویی شود. بدنه این آیفون با ابعاد 150.9×75.7×8.3 میلی متر و وزن 194 گرم، بزرگتر و سنگین تر از آیفون ایکس اس و کوچک تر و سبک تر از آیفون ایکس اس مکس است. آیفون ایکس آر همچون دیگر آفون های معرفی شده ضد آب است اما با استانداردی متفاوت. استاندارد IP67 به گوشی این امکان را می دهد تا در عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه دوام آورد.

مشخصات سخت افزاری

آیفون ایکس آر همچون برادران خود از پردازنده 6 هسته ای Apple A12 Bionic و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای استفاده می کند. البته در این مدل از 3 گیگابایت رم استفاده شده تا مشخص شود با محصولی ارزان تر روبرو هستیم. حافظه داخلی هم در این مدل دارای تغییراتی است به شکلی که خریداران می توانند بین ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایت، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نمایشگر

آیفون ایکس آر دارای نمایشگر 6.1 اینچی از نوع IPS LCD است. این نمایشگر با رزولوشن 828×1792 پیکسل و چگالی 326 پیکسل در هر اینچ، 79 درصد از بدنه را اشغال کرده است. با این که مشخصات نمایشگر ایکس آر چندان دلچسب نیست اما اپل ادعا می کند با بهترین نمایشگر LCD روبرو هستیم. کنتراست این نمایشگر برابر 1400 به 1 است که برای چنین نمایشگری بسیار عالی است. حداکثر روشنایی هم 625 شمع در متر مربع است که این عدد هم برای چنین محصولی فوق العاده است. نکته جالب توجه اینجاست که با وجود LCD بودن این نمایشگر، با نرخ بروزرسانی تصویر 120 هرتز روبرو هستیم تا این آیفون ارزان قیمت (البته نه برای ما ایرانی ها) در برابر برادرانش کم نیاورد.

دوربین

سنسور استفاده شده در ایکس آر همان سنسور وایدی است که در دو محصول دیگر دیده بودیم. این گوشی به یک سنسور 12 مگاپیکسل از نوع 28 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز شده است. فیلم برداری با دوربین اصلی با نهایت رزولوشن 2160 پیکسل و نرخ 24/32/60 فریم در ثانیه انجام می شود. البته می توانید با استفاده از رزولوشن 1080 پیکسل نرخ های 30/60/120/240 فریم در ثانیه را داشته باشید. دیگر ویژگی های این دوربین هم مانند خانواده ایکس اس است. البته بیرون زدگی بیش از حد دوربین را در این مدل باید جزء معایب آن دانست.

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی، یکی به عنوان RGB Camera و دیگری به عنوان IR Camera همچون دیگر آیفون های معرفی شده است. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، از نوع 32 میلی متری است. همچنین فیلم برداری با این دوربین با رزولوشن 1080 پیکسل و نرخ 60 فریم در ثانیه انجام می شود.

باتری

باتری آیفون XR به مقدار 1.5 ساعت عملکردی طولانی از باتری آیفون 8 پلاس دارد. این باتری می تواند آیفون ایکس آر را در مکالمه، وب گردی، تماشای ویدیو و پخش موسیقی به ترتیب با 25 ساعت، بیشتر از 15 ساعت، بیشتر از 16 ساعت و حدود 65 ساعت همراهی کند. تکنولوژی شارژ سریع هم در این گوشی استفاده شده به طوری که می توان در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 50 درصد رساند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

11 نظرات

مقایسه دوربین آیفون XS Max و نوت ۹ - موبایل و تبلت - جنگ دوربین ها - بنچیمو شهریور 22, 1397 - 5:52 ب.ظ
[…] شد و با این کنفرانسی که این شرکت برای سه اسمارتفون XS، XS Max و XR و اپل واچ ۴ برگزار کرد، دل بسیاری از کاربران را در […]
ظرفیت دقیق رم و فرکانس کاری پردازنده A12 آیفون های جدید چقدر است؟ - موبایل و تبلت - بنچیمو شهریور 23, 1397 - 9:00 ق.ظ
[…] ۷ نانومتری سخن گفت اما اطلاعاتی دقیقی از پردازنده ی آیفون ایکس اس، ایکس آر و ایکس اس مکس عنوان نکرد. در کنار اطلاعات ناقص پردازنده ۷ نانومتری […]
نگاهی کلی به خرید اسمارت فون های جدید اپل ویژه ها ویژه ها .بنچیمو شهریور 29, 1397 - 12:53 ب.ظ
[…] آیفون ایکس اس با اندازه ۵.۸ اینچی با رزولوشن ۲۴۳۶× ۱۱۲۵ پیکسل حس پرچمدار قبلی این شرکت را به شما القا خواهد کرد و تغییری در اندازه ظاهری آن مشاهده نمی شود ولی ایکس اس مکس از بزرگترین صفحه نمایش ساخته شده این شرکت یعنی صفحه نمایش ۶.۵ اینچی استفاده می کند اما نقطه میانی این دو، آیفون XR می باشد که با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۱۷۹۲×۸۲۸ پیکسل معرفی شد. حال این انتخاب با شماست که صفحه کوچک و استاندارد را انتخاب کنید و یا صفحه ای بزرگ و یا انتخابی میانه این دو. قطعا صفحه نمایش اولد ایکس اس و ایکس اس مکس بسیار بهتر و با کیفیت تر از XR می باشند ولی جالب این است که اپل اعلام کرده است از بهترین صفحه نمایش ال سی دی موجود در بازار استفاده کرده است. […]
شایعه منتشر شده از نوکیا ۷.۱ پلاس - تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو مهر 16, 1397 - 6:00 ب.ظ
[…] با این حال هم صفحه نمایش کوچکتری نسبت به صفحه ۶.۵ اینچی آیفون و ۶.۴ اینچی سامسونگ گلکسی نوت ۹ دارد. احتمال اینکه […]
هوآوی میت ۲۰ ایکس پرچمدار گیمینگ موبایل و تبلت هوآوی میت ۲۰ ایکس پرچمدار گیمینگ مهر 17, 1397 - 10:00 ب.ظ
[…] دارد که رویداد مهمی را بعد از رخداد های بزرگ اپل برای آیفون ایکس اس مکس و ایکس اس و ایکس  آر و رویداد سامسونگ برای گلکسی نوت ۹ به عنوان دو پرچمدار […]
آیفون XR تا چه اندازه توقعات را نسبت به آیفون XS و XS Max برآورده می کند - بنچیمو مهر 29, 1397 - 10:19 ب.ظ
[…] توجه به آغاز فروش پرچمدارن جدید اپل، آیفون XR توانست بهترین میزان فروش را در میان پرچمداران جدید اپل […]
تست سرعت آیفون XS Max و گوگل پیکسل ۳XL موبایل و تبلت .بنچیمو آبان 1, 1397 - 8:12 ب.ظ
[…] این ویدئو ما شاهد رقابت آیفون XS Max به عنوان جدید ترین پرچمدار آی او اسی و گوگل پیکسل ۳XL که […]
کاهش فروش گوشی ها هوشمند اپل برای این شرکت مشکل ساز شد موبایل و تبلت - بنچیمو آبان 22, 1397 - 8:01 ب.ظ
[…] […]
شایعات منتشر شده از سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ موبایل و تبلت – بنچیمو آبان 27, 1397 - 2:01 ب.ظ
[…] یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۹ با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی و آیفون ایکس اس مکس با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی در دسترس […]
عملکرد فوق العاده دوربین گوگل پیکسل ۳ با مجهز شدن به حالت عکاسی شب – گوگل پیکسل ۳ آبان 28, 1397 - 9:19 ب.ظ
[…] تصاویر سمت چپ، تصاویر گرفته شده با پرچمدار اپل یعنی آیفون ایکس اس مکس، و تصاویر سمت راست توسط دوربین گوگل پیکسل ۳ گرفته شده […]
مشخصات منتشر شده از صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس ۱۰ – سامسونگ گلکسی اس ۱۰ آذر 5, 1397 - 6:01 ب.ظ
[…] اینکه دو رقیب دیگر سامسونگ یعنی اپل از سه گوشی هوشمند آیفون ایکس اس مکس، ایکس اس و ایکس آر رونمایی کرد و از طرفی هوآوی نیز خانواده فوق العاده میت […]
دیدگاه بگذارید