اضافه شدن قابلیت محدودیت سرعت به گوگل مپ همانند ویز

نرم افزار های بسیار کاربردی گوگل مپ و ویز شاید در نگاه اول و پایه و اساس کاری شبیه هم باشند اما در واقع تفاوت های بسیار جدی با یکدیگر دارند. ویز بیشتر بر پایه راننده طراحی شده است و امکاناتی را که یک راننده باید در مسیر طی شده بداند را در اختیارش قرار می دهد، اما گوگل مپ با توجه به سابقه و قدمت قدیمی بودنش بصورت کلی در نظر گرفته شده.

گوگل مپ در راه عملکرد بهتر

قطعا همانطور که گفتیم یکی از مهمترین اطلاعاتی که یک راننده برای حفظ جان خود در جاده ای که برای اولین بار آن را تجربه می کند محدوده سرعت مطمعنه می باشد، چنین قابلیتی تا به امروز در گوگل مپ نبوده است البته این شرکت اعلام کرده برای برخی از شهر های امریکایی چنین قابلیت بصورت زنده ممکن می باشد. البته در کشور خودمان یکی از دلایل استفاده همه گیر از نرم افزار ویز همان محدوده سرعتی می باشد تا از راهی باشد برای فرار از جریمه نشدن!!!!

حال از این پس گوگل مپ قرار است برای بخش رانندگی با خودرو های شخصی و اتوبوس ها محدوده سرعت را مشخص کرده و به کاربر اطلاع دهد، هرچند این نرم افزار بسیار معتبر تر از ویز می باشد اما قطعا مسئولین گوگل مپ می دانند در صورت تنها تکیه بر قدمت خود به زودی زود محبوبیت خود را از دست خواهند داد و جای خود را به نرم افزار های جدید با قابلیت های بهتر خواهند داد پس به ناچار باید قابلیت های جدید را به گوگل مپ اضافه کنند حتی اگر قبلا هم نرم افزاری چون ویز از آن بهره برده باشد.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

اپل در رقابت با شیائومی و هواوی بر سر عرضه هدفون در چین شکست خورد

شایعه : موتور عصبی تراشه A18 آیفون 16 از تراشه M4 آیپد پرو هم قدرتمندتر خواهد بود !

برچسب‌گذاری اشتباه شرکت متا در تصاویر واقعی به عنوان هوش مصنوعی سر و صدای عکاسان را درآورد !