آخرین به‌روزرسانی PS5 استفاده از Cronus Zen را ممنوع می‌کند

آخرین به‌روزرسانی کنسول پلی‌استیشن 5، استفاده از Cronus Zen را ممنوع می‌کند. این دستگاهی است که پلیرها برای کسب مزیت ناعادلانه در بازی‌های شوتر اول شخص و سایر بازی‌ها استفاده می‌کنند. اطلاعیه‌ای در وب‌سایت کرونوس به پلیرها هشدار داده است که به‌روزرسانی 24.01-08.60.00 برای PS5 دیگر اجازه اتصال Cronus Zen به کنسول را نمی‌دهد.

اگرچه کرونوس دستگاه را به عنوان «شبیه‌ساز کنترلر» حساب کرده است، متقلبان از آن برای انجام انواع تغییرات دیجیتالی روی کنترلر خود، مانند کاهش recoil و تنظیم ماکروها، استفاده می‌کنند. برخی از پلیرهایی که از کیبورد و ماوس استفاده می‌کنند، از Cronus Zen هم استفاده می‌کنند تا کنسول خود را فریب دهند که انگار از یک کنترلر برای کارهای خود استفاده می‌کنند.

کرونوس می‌گوید هیچ زمان مشخصی در مورد اینکه چه زمانی دستگاه‌ها دوباره کار می‌کنند وجود ندارد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا سونی پچی برای مسدود کردن Cronus Zen منتشر کرده است یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا سایر سخت‌افزارهای شخص ثالثِ مورد استفاده برای تقلب، مانند XIM و ReaSnow S1 تحت تأثیر قرار گرفته‌اند یا خیر.

البته این جای تعجب ندارد اگر سونی مانع استفاده پلیرها از Cronus Zen شود. ماه اکتبر گذشته، کنسول Xbox ممنوعیت گسترده‌ای را برای کنترلرها و لوازم جانبی غیر مجاز صادر کرد. اکتیویژن بلیزارد همچنین سال گذشته شروع به حذف پلیرهایی کرد که از سخت‌افزار شخص ثالث برای تقلب در بازی Call of Duty استفاده می‌کردند. این در حالی است که Ubisoft و Bungie و همچنین Fortnite Epic Games هم همین کار را کردند.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد