آشنایی با جک S7 محصول جدید کرمان موتور

خودروهای جک را باید یکی از محبوب ترین خودروهای چینی موجود در کشور دانست. محصولاتی که از بدو ورود با استقبال خوبی روبرو شد و در خیابان هم می توان تعداد زیاد از خودروهای تولیدی این کمپانی چینی و شریک ایرانی اش یعنی کرمان موتور را مشاهده کرد. پس از جک S5 اینبار شاهد جک S7 هستیم. شاسی بلند جدیدی که اخیراً در پارکینگ کرمان موتور رویت شده است. با این وجود دور از ذهن نیست که در آینده ای نزدیک این خودرو را در سطح خیابان ها مشاهده کنیم.

جک S7 را باید بزرگترین و البته لوکس ترین محصول جک دانست که با وجود خودروهای هموطنی مانند تیگو 7 و بی وای دی S7 که هنوز به خیابان ها نیامده اند، می تواند نظر بسیاری  از خریداران ایرانی را به خود جلب کند. این شاسی بلند چینی در آوریل 2017 پا به میدان گذاشت و با وجود رقبای قدرتمند، توانست به سرعت از نظر ظاهری خود را پر رنگ جلوه دهد.

از نظر فنی جک S7 با دو موتور 2 لیتری پرخوران یا توربو شارژ با قدرت خروجی 190 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور و دیگر موتور 1.5 لیتر توربوشارژ 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن متر تولید شده است که البته به نظر می رسد کرمان موتور این خودرو را با موتور 1.5 لیتری روانه بازار کند. انتقال نیرو هم به واسطه دو گیربکس 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک به زمین منتقل می شود که استفاده از جعبه دنده اتوماتیک در بازار ایران از شانس بیشتری برای فروش برخوردار است.

با وجود ابعاد نسبتاً بزرگی که خودرو دارد، مدل مورد تایید کرمان موتور دارای ظرفیت 5 سرنشین است. وزن این خودرو هم به نسبت دیگر رقبا زیاد است و با موتور 1.5 لیتری، حداقل بروی برگه هماهنگ نیست. این خودرو با وزن 1735 کیلوگرم می تواند شتاب 10.8 ثانیه را با موتور 1.5 لیتر داشته باشد که با وجود کیفیت پایین سوخت و البته ارتفاع زیاد بسیاری از شهرهای ایران از سطح دریا، این عدد ممکن است کمی بالاتر باشد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی موتور 1.5 لیتر 8.5 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

جک با بهینه سازی بدنه S7، توانسته در آزمون تصادف C-NCAP چین، تعداد 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. از تجهیزات ایمنی و رفاعی این شاسی بلند تازه وارد می توان به استفاده از HUD یا نمایش اطلاعات بروی شیشه جلو، دوربین 360 درجه، تعداد 6 کیسه هوا، حجم بار 750 لیتر، سیستم هشدار خروج از لاین، کنترل پایداری، تشخیص نقطه کور، سیستم کنترل هرزگردی، کنترل فاصله با خودروی جلو، چراغ های جلو با تغییر زاویه در پیچ ها، نمایش فشار باد لاستیک ها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه دوکاناله (طراحی مشابه محصولات مرسدس بنز)، نمایشگر مولتی مدیا 10 اینچ لمسی و رینگ های 18 اینچ اشاره کرد.

کرمان موتور قیمت این خودرو را اعلام نکرده و باید منتظر ماند تا تمام تست های جاده ای بروی این شاسی بلند انجام شود تا شاید با شرایط خوبی از فروش این مدل روبرو شویم.

پست های مرتبط

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

بررسی یکی از بهترین میکروفون های زیر 10 تومان MSI IMMERSE GV60 STREAMING