آلمان نیز به جمع تحریم کنندگان هوآوی پیوست

در حالی که تنها چند روز تا رونمایی رسمی گوشی های خانواده هوآوی پی 30 باقی مانده، هوآوی شرایط خوبی را از نظر فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی پشت سر نمی گذارد. تحریم های شدید امریکا بر علیه این شرکت چینی شرایط فروش محصولات هوآوی را بسیار سخت کرده. آلمان نیز بعد از تحریم های امریکا و برخی از کشور های اروپایی به جمع تحریم کنندگان هوآوی پیوست.

هوآوی در آستانه ضرر مالی سنگین

در سالی که هواوی با برنامه ای قدرتمند قرار است در رقابت با غول کره ای سامسونگ در بازار فروش گوشی های هوشمند جهانی رتبه اول را به خود اختصاص دهد، هر چیزی را برای سال میلادی جاری پیش بینی می کرد، مگر تحریم های کمر شکنی که امریکا آغاز گر آن بود.

در حالی که اکثر شرکت های عرصه گوشی های هوشمند با توجه به فراگیری شبکه های اینترنتی نسل پنجم، محصولات جدید را با قابلیت پوشش چنین شبکه های اینترنتی تولید می کنند، برنامه های ویژه ای را برای چنین محصولاتی با پشتیبانی شبکه اینترنتی 5G در نظر گرفته اند.

هوآوی نیز بعد از نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا نشان داد که قرار است تمام پرچمداران جدید خود را به مودمی با قابلیت پشتیبانی شبکه های اینترنتی 5G مجهز کند. اما بعد از تحریم های سنگین امریکا برای هرگونه روابط اقتصادی با شرکت های چینی بخصوص هواوی، این شرکت چینی قدرتمند با مشکل بسیار جدی مواجه شده است.

در حالی که هواوی هزینه بسیاری را برای پشتیبانی شبکه های 5G متحمل شده، چنین تحریم هایی قطعا ضرر مالی بسیار سنگینی برای هواوی به همراه خواهد داشت. اما جالب است که کشور آلمان نیز در بیانیه ای اعلام کرده، هواوی در زمینه اینترنت نسل پنجم قابل اعتماد نخواهد بود. قطعا منظور مسئولین آلمانی از غیر قابل اعتماد بودن هواوی، اتهام جاسوسی می باشد که دلیل اصلی امریکا برای تحریم این شرکت چینی می باشد. گل بود به سبزه نیز آرسته شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

شایعه : موتور عصبی تراشه A18 آیفون 16 از تراشه M4 آیپد پرو هم قدرتمندتر خواهد بود !

برچسب‌گذاری اشتباه شرکت متا در تصاویر واقعی به عنوان هوش مصنوعی سر و صدای عکاسان را درآورد !

اپل به دنبال یافتن شریک متخصص هوش مصنوعی برای توسعه Apple Intelligence در چین است