آمریکایی ها در هر ساعت 5761 صفحه نمایش گوشی را خراب می کنند!

یکی از بدترین اتفاقاتی که برای هر دارنده موبایل ممکن است پیش آید شکستن صفحه نمایش گوشی موبایل است. حال هر چه این گوشی مدل بالا تر باشد هزینه تعمیر و تعویض آن به مراتب بالا تر خواهد بود. گزارش جدیدی منتشر شده است که حاکی از آن است که آمریکایی ها در هر ساعت 5761 صفحه نمایش گوشی های هوشمند را خراب می کنند!

گزارش جدید در مورد روند صدمه خوردن گوشی های هوشمند، جزئیات جالبی در مورد اینکه چگونه بسیاری از دستگاه ها در سال 2018 شکسته شده اند، هزینه مصرف کنندگان برای تعمیر آنها و نحوه افزایش هزینه های تعمیرات در چند سال گذشته، ارائه می دهد.

گزارش موسسه بیمه آمریکایی Square trade نشان می دهد مالکین تلفن های هوشمند ایالات متحده در سال 2018 بیش از 50 میلیون نمایشگر را خراب کرده اند و برای تعمیرات آن مبلغ 3.4 میلیارد دلار پرداخت کرده اند.

در این گزارش آمده است حدود 66 درصد صدمات وارده به گوشی ها شامل شکسته شدن صفحه نمایش، خرابی باتری، مشکلات تاچ صفحه نمایش و خط و خش های آن است. شایع ترین روش های آسیب دیدگی اسمارت فون ها افتادن و برخورد با سطح محکم بوده است. افتادن در آب و نیز افتادن درون توالت در رده های بعدی آسیب دیدگی می باشد.

این گزارش یک واقعیت غم انگیز، اما شگفت انگیز را عنوان می کند:

5761 تلفن هوشمند در هر ساعت در آمریکا شکسته می شوند. با اینکه حدود 50 درصد از کاربران فکر میکنند که هزینه تعمیر کمتر از مقدار اعلام شده است اما 65 درصد از کاربران گوشی های آسیب دیده ترجیح می دهند با همان صفحه نمایش شکسته کار کنند و تعداد 59 درصد نیز ترجیح می دهند به جای هزینه برای تعمیر گوشی خود را به یک مدل دیگر ارتقا دهند.

هزینه تعمیر یا تعویض دیوایس‌های هوشمند در آمریکا رقمی بین 199 تا 599 دلار اعلام شده است که 46 درصد دارندگان اسمارت ‌فون در آمریکا فکر می ‌کنند هزینه تعمیر نمایشگر گوشی حدود 150 دلار یا کمتر است. اما برای تعمیر نمایشگر ارزان ‌قیمت ‌ترین پرچمدار اپل یعنی آیفون 10آر کاربر باید 199 دلار هزینه پرداخت کند و برای تعویض کامل صفحه نمایش هم باید 399 دلار بپردازد.

منبع:۹to5mac

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد