تعیین میزان درآمد همراه اول در 8 ماه نخست امسال

همراه اول / MCI، یکی از بزرگترین اپراتورهای موبایل ایران است که در حال حاضر به ارائه‌ سرویس‌های 4G، 3G و LTE می‌ پردازد. شاید برای شما جالب باشد تا از میزان درآمد همراه اول این اپراتور بزرگ آگاه شوید.

گزارش های منتشر شده همراه اول از عملکرد 8 ماهه سال جاری حاکی از افزایش 20 درصدی درآمد این اپراتور نسبت به سال قبل است که این رقم معادل ۹.۱۶ هزار میلیارد تومان می باشد.

به گزارش بنچیمو از پایگاه خبری بورس پرس، بر این اساس، همراه اول در دوره یک ماهه از استفاده امکانات شبکه توسط سایر شرکت های تلفن همراه، کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری، فروش خطوط جدید تلفن همراه،خالص خدمات ارزش افزوده و سایر درآمدها رشد چشمگیری داشته باشد و مبلغ 1.24 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

همراه اول در چند سال اخیر حدود ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نوسازی شبکه خود سرمایه گذاری کرده است. پس از دریافت پروانه ارائه خدمات نسل ۳و۴ از رگولاتوری در اسفند ۹۳ علاوه بر توسعه شبکه و شروع فاز ۷ که پروژه ای بزرگ بود، نوسازی شبکه هم همزمان درحال اجرا بود.

پس از واگذاری سهام همراه اول در بورس تاکنون فقط یکبار این شرکت افزایش سرمایه داشته که سرمایه آن از محل سایر اندوخته ها از ۲۰۶ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

در تیرماه 1397 مقرر شده سرمایه همراه اول با ۲۰۰درصد افزایش در دو مرحله از ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که ۵۶۰ میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی فعلی تأمین شود. همچنین مقرر شد به هیأت مدیره اختیار داده شود ۲۴۰ میلیارد تومان هم ظرف مدت یکسال از محل مطالبات و آورده نقدی دیگر افزایش سرمایه دهد. با هم جزئیات درآمد همراه اول را در جدول زیر می بینیم:

جدول جزئیات درآمد همراه اول

پست های مرتبط

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد