آموزش تغییر آیدی یا شناسه در PS4 و PS5

همانطور که می دانید قسمت آنلاین کنسول های سونی دارای اکانت PSN و آیدی PSN است. که مدت ها قبل امکان تغییر آیدی یا شناسه وجود نداشت اما خوشبختانه سونی امکان تغییر آیدی را افزود و شما می توانید آیدی خود را تغییر دهید. ما در این مطلب آموزش تغییر نام آیدی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید را به شما می گوییم.

هزینه تغییر آیدی PSN

سونی به شما این امکان را می دهد تا آیدی یا شناسه خود را یک بار به صورت رایگان تغییر دهید اما اگر بخواهید بیشتر از یک بار آن را تغییر بدهید حتی به اندازه یک نقطه شما باید 10 دلار پرداخت کنید تا بتوانید آن را تغییر دهید. همچنین کسانی که دارای اشتراک PlayStation Plus هستند می توانند با 5 دلار آن را تغییر دهند. اما سونی این هشدار را داده که وقتی آیدی خود را تغییر می دهید ممکن است مشکلاتی مثل از دست دادن امتیاز های درون بازی و یا حتی از دست دادن ارز پولی برای کاربر پیش آید. همچنین پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و برخی از بازی ها و برنامه های TV/PS نیز از تغییر نام پشتیبانی نمی کنند.

چگونه می توان آیدی PSN را تغییر داد

سه روش برای تغییر آیدی PSN در PS4 و PS5 وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که پس از انجام این سه روش شما از اکانت PSN خود خارج شده اید و باید مجدد وارد اکانت خود شوید. ما در این مطلب آموزشی سه روش تغییر آیدی را معرفی می کنیم.

آموزش تغییر آیدی PSN در مرورگر

وارد قسمت Sony Account Management شوید سپس PSN Profile را انتحاب کنید و بعد بر روی EDIT بزنید بعد از انجام این کار ها یک آیدی جدید انتخاب کنید و سپس دستورات را تایید کنید تا این تغییر نهایی شود.

نحوه تغییر آیدی PSN در پلی استیشن 4

از داشبورد PS4 خود به تنظیمات رفته و Account Management را انتخاب می کنید بعد از انتخاب وارد قسمت Account Information سپس Profile را انتخاب می کنید و در آخر به بخش Online ID می روید و آیدی مورد نطر خود را می گذارید.

Settings > Account Management > Account Information > Profile > Online ID

نحوه تغییر آیدی PSN در پلی استیشن 5

مانند قبل وارد تنطیمات شوید و Users and Accounts را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت Account و Profile شوید و در اخر مثل بالا برو روی Online ID بزنید و آیدی مورد نظر خود را بگذارید.

Settings > Users and Accounts > Account > Profile > Online ID

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود