آموزش فعال سازی قابلیت ضبط نمایشگر در اندروید Q Beta 3

مدت نسبتا زیادی از در دسترس قرار گرفتن نسخه آزمایشی ورژن بعدی سیستم عامل اندروید برای توسعه دهندگان میگذرد و علاوه بر دستگاه های گوگل، تعداد دیگری از دستگاه ها نیز قابلیت دریافت نسخه بتا اندروید Q را دارند. به واسطه دو نسخه آزمایشی ابتدایی اندروید Q، بسیاری از کاربران با ویژگی های جدید آن آشنا هستند.

اما متاسفانه گوگل برخی از ویژگی های این سیستم عامل را پشت ویژگی های نسبتا مهم تر پنهان کرده است که از جمله این ویژگی ها میتوان به قابلیت ضبط صفحه نمایش یا همان اسکرین رکوردر اشاره کرد که اکنون دسترسی به این قابلیت سخت تر شده است. در ادامه به آموزش فعال سازی این ویژگی را در سومین نسخه آزمایشی اندروید Q میپردازیم.

در دو نسخه بتای قبلی، گوگل ابزار ضبط نمایشگر را در کنار دیگر قابلیت های مهم گذاشته بود و فعال سازی آن از طریق منوی تنظیمات بسیار ساده و در دسترس بود. اما در نسخه سوم در حالی که اصل ویژگی حفظ شده، دیگر گزینه آن را در بخش تنظیمات وجود ندارد. اما خوشبختانه امکان فعال سازی این قابلیت از طریق ADB بر روی کامپیوتر وجود دارد. پیش از اینکه به فعال سازی این ویژگی بپردازیم، لازم است از نصب بودن ADB بر روی کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. سپس گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و دستور زیر را از طریق کامپیوتر اجرا کنید:

·        Adb shell Settings put global settings-screenrecord-long-pess-true

بعد از تکمیل این مرحله، گوشی شما به قابلیت ضبط صفحه نمایش دسترسی پیدا میکند. بنابراین درست مانند نسخه بتا 1، میتوانید با نگه داشتن دکمه پاور، منوی ضبط صفحه نمایش را نگه دارید و سپس روی گزینه اسکرین شات، لمس طولانی انجام دهید. بعد از این مرحله، با یک رابط کاربری ساده تر و بهتر نسبت به قبل مواجه میشوید که گزینه های نمایش لمس هایی که انجام میدهید یا فعال بودن میکروفون را به نمایش میگذارد. سپس با اخطاری مبنی بر عدم نمایش اطلاعات مهم حین ضبط را دریافت میکنید. بعد از این مراحل، کار ضبط نمایشگر آغاز میشود که از طریق منوی اعلانات، قابل توقف است.

·        در صورتی که با این ویژگی به مشکل خوردید یا قصد غیر فعال سازی آن را داشتید، به منظور بازگرداندن به تنظیمات پیشفرض میتوانید از این دستور استفاده کنید: Adb shell Settings delete global settings-screenrecord-long-pess-true. این آموزش بر روی دستگاه های پیکسل مورد آزمایش قرار گرفته است و کارکرد آن بر روی دستگاه های غیر گوگلی، تضمینی نمیباشد.

منبع: 9toGoogle

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود