آموزش فعال کردن صدای سه بعدی PS5 برای بلندگوهای تلویزیون

سونی در 15 سپتامبر پشتیبانی صوتی سه بعدی را برای بلندگوهای تلویزیون در نسخه دیجیتال PS5 و PS5 استاندارد اضافه کرد. پیش از این، صدای سه بعدی فقط برای هدفون ها در دسترس بود، اما اکنون کاربران می توانند این قابلیت را بر روی بلندگو های تلویزیون خود هم تجربه کنند. این ویژگی جذاب پلی استیشن 5 به صورت خودکار فعال نیست و شما باید آن را به صورت دستی فعال کنید که ما در این مطلب آموزشی نحوه فعال کردن آن را قرار داده ایم.

نحوه فعال کردن صدای سه بعدی PS5 برای اسپیکر های تلویزیون

برای فعال کردن آن شما باید ابتدا به تنظیمات پلی استیشن 5 خود رفته و به قسمت Sound و سپس به Audio Output بروید. پس از آن شما سه گزینه را مشاهده می کنید که شامل Apply Measurement Results to 3D Audio، Enable 3D Audio for TV Speakers و Measure Room Acoustics for 3D Audio است. شما ابتدا باید گزینه Enable 3D Audio for TV Speakers را فعال کنید.

نحوه فعال کردن Measure Room Acoustics for 3D Audio

اگر می خواهید هنگام استفاده از بلندگوهای تلویزیون خود بهترین تجربه صوتی سه بعدی ممکن را داشته باشید، توصیه می کنیم آکوستیک اتاق یا Measure Room Acoustics for 3D Audio را فعال کنید. بعد از کلیک کردن بر روی آن با صفحه بالا روبه رو می شوید.

قبل از شروع این فرایند به یاد داشه باشید که کنترلر پلی استیشن 5 شما حتما باید به روز شده باشد که ما نحوه بروزرسانی کنترلر PS5 را قرار داده ایم. همچنین باید مطمئن شوید که در طول انجام این فرایند اتاق شما ساکت باشد و صدای بلندگوهای تلویزیون خود را به اندازه ای که در حالت معمولی با آن بازی می کنید تنظیم کنید. همچنین به یاد داشته باشید که کنترلر خود را در سطوح پایین قرار ندهید و در سطوح بالا آن را نگه دارید. پس از توجه به این موارد و رعایت آنها گزینه Next را بزنید.

بعد از آن بلندگوهای تلویزیون شما صداهایی را پخش می کند که توسط میکروفون کنترلر DualSense جذب می شود. پس از اتمام این کار به صفحه اول بر می گردید و مطمئن شوید که Apply Measurement Results to 3D Audio روشن شده است. اکنون صدای سه بعدی برای شما فعال شده و شما می توانید لذت بیشتری از شنیدن صدا های موجود در گیم پلی بازی ها ببرید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !