آیفون 14 پرو به دوربین 48 مگاپیکسل، فیلم برداری 8K و 8 گیگابایت رم مجهز می شوند

به نظر می رسد اپل به دنبال تغییرات گسترده در گوشی های هوشمند سری آیفون 14 است. شنیده ها حاکی از آن است که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در بخش دوربین به جهش جالبی همچون استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز می شوند و البته دیگر از آیفون مینی در این سری خبری نیست.

اپل در گوشی های هوشمند سری آیفون 14 قصد دارد تا چهار مدل را ارائه کند اما در این میان خبری از نسخه مینی نیست. در واقع اپل iPhone 14 Max را جایگزین iPhone 14 Mini می کند. احتمال می رود آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در این سری خودنمایی کنند.

اما مورد دیگری که رومرها به آن اشاره کرده اند، استفاده از سنسور دوربین 48 مگاپیکسل در مدل های پرو مثل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است. چینش دوربین همچنان بر اساس چینش سه تایی است. در کنار سنسور 48 مگاپیکسل واید، سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید یا فوق عریض و سنسور 12 مگاپیکسل تله فوتو یا زوم، تکمیل کننده سنسورهای پرو و پرو مکس باشند. بجز این موارد قابلیت ضبط ویدیو با دقت 8K می تواند رقابت با پرچمداران اندرویدی را جذاب تر کند.

شایعات دیگر حاکی از آن است که گوشی های هوشمند سری آیفون 14 به 8 گیگابایت رم بجای 6 گیگابایت رم پرچمداران فعلی مجهز می شوند. در بخش نمایشگر هم اینطور عنوان شده است که حتی نسخه های استاندار و پایه هم به نمایشگر 120 هرتز مجهز می شوند اما بر اساس رتبه بندی گوشی ها، کمی این موضوع بعید به نظر می رسد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !