از ایده تا واقعیت با کراس اوور GLB مرسدس

پس از انتشار چند تیزر، مرسدس در نمایشگاه شانگهای 2019 از جدیدترین کراس اوور خود به نام GLB رونمایی کرد. محصولی کانسپت که تا راه یافتن به خیابان ها فاصله چندانی ندارد.

کراس اوور GLB با چهره ای اسپرت و آفرود فاصله بین محصولاتی همچون GLA و GLC را پر می کند. کراس اووری که با 4.62 متر طول در بین کراس اوورهای متوسط قرار می گیرد اما وجود ردیف سوم صندلی ها یکی از مواردی است که کمی دور از ذهن قرار می گیرد اما مرسدس با تاکید بر راحتی افراد بزرگسال، این ردیف را برای GLB در نظر گرفته است.

 

از نظر ظاهری در خودروی جدید مرسدس با نام GLB با طراحی جدیدی روبرو هستیم که تا کنون کمتر از مرسدس آن را شاهد بودیم. بدنه ای نسبتاً عضلانی در کنار استفاده از لاستیک های آفرود و رینگ های 17 اینچ به همراه ویژگی هایی مانند نورپردازی LED بروی سقف در جلو و عقب خودرو و باکس روی سقف، ظاهری جسور و ماجراجویانه به GLB بخشیده است. در بخش ظاهری با آنکه می دانیم با خودرویی مفهومی روبرو هستیم، اما چهره GLB خیلی با نمونه تولیدی نمی تواند فاصله داشته باشد.

 

در زیر درپوش موتور با موتور 4 سیلند بنزینی با حجم 2.0 لیتر روبرو هستیم که می تواند 224 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. انتقال قدرت توسط جعبه دنده دو کلاچه 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود. سیستم چهارچرخ متحرک 4Matic با سه حالت انتخابی به خوبی نقش خود را بازی می کند.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729