استفاده از نمایشگر به جای شیشه : ایده ای برای خودروهای خودران CES 2019

روز به روز شاهد استفاده از تکنولوژی های جدید و نو در خودروهای خودران هستیم. از آنجا که وظیفه رانندگی از دوش راننده در خودروهای بدون راننده و خودران برداشته شده و به سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری سپرده شده، از این رو دست ایده پردازان و طراحان برای استفاده از فضای داخلی خودرو باز است. ایده جدیدی که قرار است در CES 2019  از آن رو نمایی شود استفاده از نمایشگر به جای شیشه در خودرو ها است.

هیوندای موبیس (Hyundai Mobis) اولین شرکتی است که از نمایشگر های دیجیتال به جای شیشه های کنونی در خودرو های خود استفاده خواهد کرد. از آنجا که رانندگان خودرو های خودران نیازی به توجه به جاده ندارند فناوری نمایشگر دیجیتال می تواند ایده بسیار کاربردی باشد.

این نمایشگر در هنگام کنترل دستی خودرو به حالت شفاف در می آید و در حقیقت به شیشه تبدیل می شود و در حالت خودکار می توان از آن برای دیدن فیلم های مورد علاقه  یا مشاهده اطلاعات مربوط به سفراستفاده کرد. در صورت تجهیز به فناوری خودران سطح 5، این امکان وجود دارد که با تاریک کردن نمایشگرها، ازفضای داخلی خودرو را برای یک خواب کوتاه بهره برد.

علاوه بر این نمایشگرهای پیشرفته هیوندای موبیس از طریق تکنولوژی لمسی مجازی قابل کارکرد هستند. این تکنولوژی چیزی شبیه به ژست های کنترلی ب ام و بوده و به سرنشینان اجازه می دهد با حرکات دست، فیلم های مورد علاقه خود را انتخاب کرده یا حجم صدا را تنظیم کنند.

 یکی دیگر از ویژگی های جالب این تکنولوژی شناسایی احساسات سرنشینان خودرو است. این سیستم با استفاده از یک دوربین حالات فرد را تشخیص می دهد و فضای کابین را متناسب با ان آماده می کند. همچنین در صورت مشاهده مشکل آن را با رانندگان دیگر در میان می گذارد و بدین ترتیب میزان تصادفات احتمالی را کاهش می دهد.

همچنین در رویداد CES 2019، هیوندای موبیس تکنولوژی دیگر خود را معرفی خواهد کرد. این تکنولوژی شامل ارتباط با سایرعابرین پیاده یا خودرو های عبوری است که از طریق  چراغ های هوشمند نصب شده بر روی خودروها امکان پذیر می باشد.

منبع : carscoops

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

آمار تحویل تسلا در سه ماهه سوم سال 2024 : شکست یا موفقیت ؟

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند