استیم گزارش داد : پردازنده های رایزن AMD در صدر محبوبیت

از زمانی که AMD پردازنده های سری رایزن 3000 را معرفی کرد، محبوبیت پردازنده های قرمز پوشان بین کاربران بسیار چشم گیر بود. این محبوبیت نشان از عملکرد بالا در مقابل قیمت رقابتی این سری از پردازنده ها بود. اما با ورود پردازنده های سری 5000 داستان کاملا به نفع AMD شد به نحوی که حتی در بازار اروپا نزدیک به 70 درصد سهم بازار، مربوط به AMD بود.

اکنون با وجود محبوبیت بالای پردازنده های AMD RYZEN، کاربران بیشتری به سمت خرید این پردازنده ها جذب می شوند. بر اساس گزارش استیم، شاید 70 درصد پردازنده های لیست شده مربوط به اینتل باشد اما این سهم در حال کاهش است. محبوبیت پردازنده های اینتل با 5 درصد کاهش اکنون به 70 درصد رسیده است در حالی که پردازنده های AMD RYZEN با افزیاش محبوبیت، اکنون توانسته است 30 درصد سهم این گزارش را به خود اختصاص دهد. پردازنده های RYZEN از سال 2019 با اقبال خوبی روبرو شدند که این رشد محبوبیت تا هم اکنون ادامه دارد.

در واقع این گزارش نشان از برگ برنده AMD در مقابل اینتل است. حتی در بازار کنونی هم دیگر مخالفت های گفتاری و رفتاری نسبت به پردازنده های AMD به حداقل رسیده است تا جایی که کمتر کاربری پیدا می شود که در بین گزینه های انتخابی یکی از پردازنده های قرمز پوشان را در نظر نگیرد.

محدودیت تولید همچنان برای پردازنده های رایزن 3000 و رایزن 5000 وجود دارد و البته اینتل هم از این موقعیت برای سهم بیشتر استاده کرد ولی با این وجود بیشترین آمار فروش آمازون و Neweg مربوط به پردازنده های AMD است. در این بین نباید برنامه ریزی ضعیف اینتل در خصوص پردازنده های نسل 10 و نسل 11 را فراموش کرد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود