اطلاعات جدید درباره منع‌شدن اپل از فروش مدل‌های Watch Series 9 و Watch Ultra 2 در ایالات متحده

شرکت اپل از فروش مدل‌های Watch Series 9 و Watch Ultra 2 در ایالات متحده منع شد. این اتفاق زمانی افتاد که دولت جو بایدن از وتوی این ممنوعیت خودداری کرد. با این حال، در 27 دسامبر، دادگاه تجدید نظر فدرال این تصمیم را به حالت تعلیق درآورد.

ITC پس از اینکه متوجه شد اپل تکنولوژی اشباع اکسیژن خون ثبت‌شده توسط شرکتی به نام Masimo را نقض کرده است، این ممنوعیت را صادر کرد. همچنین به اپل دستور داد تا فروش دستگاه‌های وارداتی قبلی با فناوری نقض‌شده را متوقف کند. در حالی که اپل در انتظار درخواست تجدید نظر بود و تلاش می‌کرد تا این تصمیم را مسدود کند، ITC (کمیسیون تجارت بین المللی) درخواست اپل را رد کرد. اپل شانس دیگری داشت و آن هم مداخله وتوی رئیس جمهور جو بایدن بود که آن هم اتفاق نیفتاد.

اپل هر دو دستگاه را از وب‌سایت خود در 21 دسامبر و از قفسه فروشگاه‌های خود پس از 24 دسامبر خارج کرد. در بیانیه‌ای از دفتر کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده، آمده است که آژانس «پس از بررسی دقیق تصمیم گرفت که تصمیم ITC را تغییر ندهد». در بیانیه‌ای که رویترز منتشر کرد، یک سخنگو از طرف شرکت اپل که نامش فاش نشده است، درخواست تجدیدنظر نسبت به تصمیم ITC را تایید کرد و گفت: «ما به شدت با تصمیم ITC و حکم محرومیت ناشی از آن مخالفیم و همه اقدامات را برای بازگرداندن Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 به مشتریان در ایالات متحده در اسرع وقت انجام می‌دهیم.»

این ممنوعیت فقط بر فروشگاه‌های اپل در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد. این بدان معناست که مشتریان همچنان می‌توانند تا زمانی که محصولات تمام شود، مدل‌های Watch Series 9 یا Watch Ultra 2 را در Best Buy ،Target و سایر خرده‌فروش‌ها در اختیار داشته باشند. اپل همچنین به فروش Watch SE ادامه خواهد داد، زیرا این ساعت دارای سنسور اکسیژن خون نیست. با این حال، هنوز مشخص نیست که سرانجام این قضیه به کجا ختم خواهد شد. ویکتوریا سانگ مسیرهای مختلفی را که اپل می‌تواند طی کند بررسی کرده است، که از جمله این مسیرها می‌توان به ایجاد تغییرات نرم‌افزاری در حسگر اکسیژن خون در هر دو ساعت یا غیرفعال کردن حسگر در دستگاه‌های وارداتی اشاره کرد. خبر بد برای اپل این است که هر دوی این روش‌ها ممکن است برای رضایت ITC کافی نباشند، به همین دلیل است که اپل بهتر است با Masimo کنار بیاید.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود