اطلاعیه رامک خودرو درباره مشکلات واردات خودرو

با وجود مشکلات به وجود آمده در خصوص واردات خودرو، شرکت رامک خودرو، وارد کننده محصولات سانگ یانگ کره اطلاعیه هایی را برای مشتریانش منتشر کرده است. در این مطلب چهارمین اطلاعیه رامک خودرو درباره مشکلات واردات خودرو منتشر شده است.

ضمن قدر‌دانی از صبر و همکاری بی‌شائبه شما سروران گرامی به این وسیله شرح اقدامات صورت گرفته ی این شرکت در راستای انجام تعهدات خود به مشتریان محترم به استحضار می رسد:

کلیه خودروهای مشتریانی که وفق اطلاعیه قبلی شرکت رامک‌خودرو، خودروهای وارداتی کنونی به ایشان تعلق می‌گیرد (براساس زمان ثبت نام و واریز پول) و اسامی آنها به سازمانهای ذی ربط اعلام شده، وارد گمرکات کشور گردیده و در انتظار برطرف شدن موانع (اعم از حمل و ترخیص) جهت تحویل به مشتریان عزیز می باشد.

براساس دستورالعمل شماره 82567/60 مورخ 30/03/97 وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا که خودرو را نیز شامل می شود (به غیر از ثبت سفارش هایی که قبل از این تاریخ تخصیص ارز شده اند) و همچنین تغییر دستورالعمل در جهت کاهش زمان اعتبار ثبت سفارشها از 6 ماه به 3 ماه (دستورالعمل شماره ۴۱۰۱۵/۱۰۰/۹۶ مورخ 24 آبان 96) و از آن جا که فرآیند سفارش گذاری، تولید، حمل و ترخیص خودرو زمان بر می باشد و امکان انجام این پروسه ظرف سه ماه هرگز مقدور نمی باشد، مشکلات عدیده ای جهت ترخیص برای تمام شرکتهای وارد کننده خودرو از جمله شرکت رامک خودرو ایجاد گردیده است.

با توجه به مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته از ابتدای شهریورماه، سرپرست محترم دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام آمادگی جهت حل مشکل نمودند و اعلام کردند اصالت ثبت سفارش های قبلی باید بررسی گردد. تا این لحظه بیش از نیمی از آنها بررسی و مورد تایید قرار گرفته و مابقی در انتظار بررسی می باشند.

در خصوص صدور دعوتنامه های خودروها، به محض شروع اقدامات ترخیص مراتب اطلاع رسانی و بصورت شفاف اعلام می‌گردد.

خاطرنشان می کنیم این شرکت با پرداخت کلیه ی هزینه های قانونی (بالغ بر 15 میلیارد ریال) قبل از ممنوع شدن واردات به تعداد تمامی مشتریان و بلکه بیشتر، ثبت سفارش خودرو را به انجام رسانده است. در همین راستا به منظور ایفای حقوق مشتریان با تمامی نهادها از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان، سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه نگاری و تقاضای معاضدت و همکاری در جهت حل مشکل نموده ایم. امیدواریم با توجه به طرح موضوع واردات خودرو در مجلس در آینده نزدیک این موضوع حل گردد.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر