تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

با وجود رکوردشکنی اخیر تسلا مدل Y که در سه ماهه اول سال 2023 بیش از هر وسیله نقلیه دیگری (به جز فورد F-150) در ایالات متحده فروخت، به نظر می رسد Autotrader با جمع آوری لیست ده خودروی برقی برتر خود در سال 2023، تسلا را به طور کامل نادیده گرفته است. این لیست برندهایی مانند BMW، هیوندای و Rivian در میان بهترین خودروهای الکتریکی قرار دارند.

اخیراً تسلا مدل Y توانست در ایالات متحده بیش از هر خودروی دیگری فروخته شود. البته نباید فراموش کرد که در این بازار فورد F150 سالها پر فروش ترین خودرو است. اما اینکه تسلا به طور قابل توجهی در رتبه بندی Autotrader از ده خودروی برقی برتر سال 2023 غایب است ممکن است برای بسیاری جای تعجب داشته باشد. بر اساس تجربه نگارنده از خودروهای تسلا در آن سوی مرزها، در اولین برخورد، تصوری که نسبت به این خودروها دارید به سرعت فرو می پاشد.

در صدر این فهرست، مدل‌هایی از خودروسازان سنتی قرار گرفته‌اند که اخیراً وارد حوزه خودروهای برقی شده‌اند و شاید این نشانه دیگری است که تسلا در حال از دست دادن مزیت اولین حضور در این بازار است. فهرست ده خودروی برقی برتر سال 2023 توسط Autotrader میزبان خودروهایی مانند BMW i4، فورد F-150 لایتنینگ، جنسیس G80 الکتریکی، جنسیس GV60، هیوندای Ioniq 5، کیا EV6، خودروی جذاب Lucid Air، نیسان آریا، پورشه Taycan و Rivian R1T است. قطعاً در این لیست بیشترین رضایت مربوط به مدیران گروه موتور هیوندای است (هیوندای / کیا) که چهار جایگاه از ده جایگاه را در اختیار دارند.

غیبت تسلا در این لیست به گفته تیم Autotrader، بدان معناست که رانندگی، کیفیت، طراحی یا فناوری بر اساس موارد قابل بررسی، کاملاً قابل قبول نبوده است. احتمالاً محبوبیت بالای تسلا بین مصرف کنندگان مربوط به مدل های مختلف و تعداد جایگاه های شارژ اختصاصی این برند است. همچنین یک نظرسنجی اخیر کاهش شهرت تسلا را در بین مصرف کنندگان روشن کرد، به طوری که این شرکت 50 رتبه در میان 100 شرکت برتر در ایالات متحده سقوط کرده است.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟