افت فریم در صورت استفاده همزمان از SLI و G-Sync

استفاده از ترکیب SLI با بهره گیری از دو یا چهار عدد کارت گرافیک برای دستیبای به تعداد فریم بیشتر در سال های نه چندان دور به عنوان رویای بسیاری از گیمر های حرفه ای شناخته می شد و به مرور زمان با توسعه قابلیت کارت گرافیک ها، میل کاربران به SLI به مراتب کمتر شد. اما همچنان در برخی موارد به ترکیب چند کارت گرافیک نیاز است، به خصوص زمانی که یک مانیتور 4K خریدار کنید و اجرای بازی ها با این کیفیت و نرخ فریم بالا در دستور کار شما قرار گیرد.

https://benchimo.com/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-msi/

پیاده سازی فناوری G-Sync انویدیا نیز برای دستیابی به نرخ نوسازی تصویر در کنار وضوح 4K به سخت افزار بسیار قدرتمند نیاز دارد و بار دیگر SLI کردن به عنوان یک نیاز مبرم در میان گیمر های حرفه ای باب شده است. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که حتی استفاده از دو کارت گرافیک برای بهره مندی از حداکثر نرخ نوسازی تصویر و وضوح 4K با نرخ فریم ایده آل کافی نیست.

در برخی از عناوین پر طرفدار، افت فریم محسوسی با فعال سازی همزمان G-Sync و SLI مشاهده شده که از این موارد می توان به بازی Rising Storm 2، Witcher 3 و Battlefield 1 اشاره کرد. در بازی Rising Storm 3 بدون فعالسازی G-Sync می توانید 206 فریم در ثانیه دریافت کنید، اما با فعال شدن این فناوری، نرخ فریم به 75 کاهش می یابد. در بازی Witcher 3 نیز نرخ فریم از 113 به 98 افول کرده که در مقایسه با افت 47 فریم در ثانیه ای بازی بتلفیلد 1 چندان به چشم نمی آید.

افت فریم برای بازی های مختلف تحت میان افزار DX11 نیز در صورت فعال سازی فناوری G-Sync انویدیا قابل توجه است، اما همان بازی ها با بهره گیری از DX12 افت فریمی را نشان نمی دهند. به طور مثال در بازی Deus EX با وضوح تصویر 4K و بالاترین جزئیات تصویر، نرخ فریم تحت میان افزار DX11 حدود 50 فریم است که با سوئیچ کردن به DX12 به حدود 45 فریم در ثانیه افول می کند.

چنین شرایطی در سایر بازی ها با فعال سازی G-Sync و Supersampling و کیفیت تصویر 4K نیز مشاهده می شود. به عنوان مثال در بازی Far Cry 5 می توانید کاهش فریم ها را مشاهده کنید که به افت 10 فریم در ثانیه نیز می رسد.

پست های مرتبط

انویدیا قدم به خاورمیانه می‌گذارد : معامله بزرگ با شرکت قطری !

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER