افشای اطلاعات بیشتر از کنسول دستی MSI Claw

کنسول دستی MSI Claw یک نمونه ویندوزی و یکی از اولین کنسول های دستی با پردازنده Intel Core Ultra است که رقیبی برای استیم دک Valve، لنوو Legion Go و ایسوس ROG Ally به حساب می آید. ام اس آی Claw، یک گجت گیمینگ دستی جدید که در CES معرفی شد و قرار است با برترین های این حوزه رقابت کند. طبق بیانیه مطبوعاتی MSI این کنسول از پردازنده جدید Meteor Lake Core Ultra اینتل استفاده می‌کند که ماه گذشته معرفی شد. این شرکت قصد دارد سه مدل از 699 دلار تا 799 دلار را در نیمه اول سال روانه بازار کند.

این که Valve با استیم دک، ایسوس با ROG Ally، لنوو با Legion Go و حتی لاجیتک با G Cloud متمرکز بر استریم در این بازار حضور دارند، نشان از اهمیت نسل جدید کنسول های دستی دارد. MSI برای اینکه چرا Claw ارزش توجه دارد، چند ویژگی متمایز را برای کنسول خود لحاظ کرده است. این کنسول تقریباً اولین در این حوزه است که به به پردازنده جدید اینتل مجهز شده که از فناوری ارتقاء مقیاس XeSS اینتل در عناوین سازگار پشتیبانی می کند. MSI ادعا می کند که این پردازنده ها به دستگاه اجازه می دهد تا عناوین AAA را بدون زحمت پخش کند. پس از آن، باتری 53 وات ساعتی که بزرگترین در کلاس خود است و دو ساعت عمر باتری را تحت بار کامل ارائه می دهد از دیگر ویژگی ها است. همچنین سیستم خنک کننده با دریچه های هوا که ادعا می شود 50 درصد بزرگتر از رقبای خود است، به پایداری این کنسول کمک بسیار می کند.

ام اس آی تاکید دارد که طراحی Claw برای راحتی در جلسات طولانی بازی بهینه شده است. با وزن 675 گرم، کمی سنگین تر از Steam Deck است و ابعاد 294 در 117 در 21.2 میلی متر آن قطعاً از لژیون لنوو کوچک تر است. ام اس آی همچنین ادعا می کند، پدهای لمسی، محرک ها و جوی استیک ها طول عمر بالایی دارند.

نمایشگر Claw

Claw دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی IPS با زمان پاسخگویی بین 48 هرتز تا 120 هرتز است که با نام VRR شناخته می شود. این نمایشگر جدا از وضوح 1080p و روشنایی 500 نیت دارای نرخ تجدید متغیر یا VRR است که نه تنها مصرف انرژی را کمتر می کند بلکه از پاره شدن تصویر جلوگیری کرده و نمایش روان تر گیم پلی را به همراه دارد. در واقع VRR شکل عمومی فناوری‌هایی مانند Nvidia G-Sync و AMD FreeSync است که هماهنگی بین رفرش ریت تصویر و فریم ریت تراشه گرافیکی را ممکن می سازد. در بین کنسول های جدید تنها Claw ام اس آی و Ally ایسوس به این قابلیت مجهز هستند. برای مثال، بازی‌هایی که با سرعت 48 فریم در ثانیه درClaw یا  Ally اجرا می‌شوند، می‌توانند نرم‌تر از بازی‌هایی که با سرعت 59 فریم در ثانیه در Lenovo Legion Go اجرا می‌شوند، به نظر برسند.

سخت افزار Claw

در بخش مشخصات سخت افزاری، کنسول دستی MSI Claw بر خلاف رقبا به پردازنده های Core Ultra مجهز است. ام اس آی دو مدل پردازنده را در نظر گرفته است. پردازنده پایه مدل Core 5 Ultra 135H با 14 هسته و 18 رشته موازی است که نهایت فرکانس کاری 4.6 گیگاهرتز را ارائه می کند. این نمونه به تراشه گرافیکی Arc Xe مجهز است که 7 هسته پردازشی و فرکانس 2.2 گیگاهرتز را ممکن می سازد. پردازنده برتر مدل Core 7 Ultra 155H با 16 هسته و 22 رشته موازی است که نهایت فرکانس کاری 4.8 گیگاهرتز را ارائه می کند. این نمونه به تراشه گرافیکی Arc Xe مجهز است که 8 هسته پردازشی و فرکانس 2.25 گیگاهرتز دارد.

سایر مشخصات شامل 16 گیگابایت رم LPDDR5-6400 و دو ظرفیت 512 گیگابایت و 1 ترابایت از نوع PCIe M.2 است. البته در بالای دستگاه، یک اسلات microSD برای اضافه کردن ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، یک پورت Thunderbolt 4، یک جک هدفون 3.5 میلی متری و یک دکمه پاور مجهز به حسگر اثر انگشت وجود دارد. این مدل همچنین دارای دکمه‌های ماکرو است که می‌توانید عملکردهای مختلفی را روی درخواست کنید. نورپردازی RGB هم مانند ROG Ally در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

نرم افزار و قیمت

در بخش نرم‌افزار، Claw ویندوز 11 را با نرم‌افزار MSI Center M اختصاصی MSI اجرا می‌کند تا میانبرهایی را برای بازی‌ها و کتابخانه‌های شما ارائه دهد. علاوه بر عناوین MSI تبلیغ می‌کند که Claw می‌تواند بازی‌های اندرویدی را از طریق App Player خود اجرا کند.

ام اس آی سه مدل Claw را عرضه می کند. نمونه پایه با پردازنده Core 5 Ultra 135H، ظرفیت داخلی 512 گیگابایت و 16 گیگابایت رم دارای قیمت 700 دلار (699.99 دلار) است. نمونه دیگر با پردازنده Core 7 Ultra 155H، ظرفیت داخلی 512 گیگابایت و 16 گیگابایت رم با قیمت 750 دلار (749.99 دلار) راهی بازار می شود. برترین نمونه با پردازنده Core 7 Ultra 155H، ظرفیت داخلی 1 ترابایت و 16 گیگابایت رم دارای برچسب قیمت 800 دلار (799.99 دلار) است.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024