انتشار آپدیت اندروید 10 برای سونی Xperia 1 و سونی Xperia 5

انتشار آپدیت اندروید 10 برای سونی Xperia 1 و سونی Xperia 5

برند های تولید کننده گوشی هوشمند در تکاپوی ارائه آپدیت اندروید 10 برای پرچمداران خود هستند و سونی نیز برای اعاده حیثیت و به نوعی بازپس گیری بخشی از جایگاه بر باد رفته خود، دست نوازشی بر سر دو گوشی جدید خود خواهد کشید. طبق برنامه اعلام شده توسط برند ژاپنی، هشت گوشی این شرکت واجد شرایط برای دریافت به روز رسانی اندروید 10 هستند و دو گوشی سونی Xperia 1 و سونی Xperia 5 در حال دریافت جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید در سراسر جهان هستند.

دو گوشی Xperia 1 و Xperia 5 مدتی قبل پچ امنیتی تاریخ 1 نوامبر را با بیلد نامبر 55.1.A.0.748 را دریافت کردند و اکنون همه چیز برای دریافت اندروید 10 آماده است. حالت تاریک یا همان Dark Mode به همراه حرکات ناوبری (Gesture Navigations) جدید از جمله ویژگی های مهمی هستند که به همراه نسخه جدید اندروید برای دو گوشی سونی ارائه می شوند.

همچنین دسترسی کاربر به مشاهده اپلیکیشن هایی که از موقعیت یاب گوشی استفاده می کنند، یکی از ویژگی های Android 10 در گوشی های سونی به شمار می رود. حجم آپدیت منتشر شده 725 مگابایت است و به صورت OTA در دسترس کاربران در نقاط مختلف جهان قرار خواهد گرفت.

موج اول به روز رسانی از قاره آمریکا و اروپا آغاز شده و کاربران ساکن در سایر قاره ها می توانند در روزهای آینده اعلان آپدیت را دریافت کنند. البته آپدیت اندروید 10 برای برخی از کاربران سونی مشکل ساز شده و باگ هایی در بخش تماس تلفنی و داده موبایل مشاهده شده است. سونی به زودی بلید نامبر جدیدی ارائه می کند تا این مشکلات به طور کامل برطرف شوند. طبق اعلام کاربران، امکان بازگشت به اندروید 9 وجود ندارد و کاربران چاره ای به جز انتظار برای بیلد نامبر جدید ندارند.

شش گوشی دیگر سونی که شامل مدل های Xperia 10، Xperia 10 Plus، Xperia XZ2، Xperia XZ2 Compact، Xperia XZ2 Premium و Xperia XZ3 می شوند، اوایل سال جدید میلادی قادر به دریافت اندروید 10 خواهند بود.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !