انویدیا عرضه تراشه‌های مخصوص بازار چین را به تاخیر انداخت

طبق گزارش‌ها، شرکت انویدیا عرضه پردازنده‌های گرافیکی مخصوص هوش مصنوعی برای بازار چین، از جمله H20 را به دلیل نگرانی‌های سازنده‌های سرور در مورد ادغام تراشه، به تاخیر انداخته است.

این تاخیر به ممنوعیت اخیر ایالات متحده در صادرات پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا نسبت داده می‌شود. این موضوع شرکت را به سمتی برد تا با عرضه حداقل سه پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی جدید برای بازار چین، یعنی H20 SXM ،PCIe L20 ،PCIe L2 راه‌حلی پیدا کند. گفته می‌شود که این پردازنده‌های گرافیکی در مقایسه با عرضه‌های قبلی برای بازار چین، در پاسخ به محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده، پیکربندی‌های کوچک‌تری دارند.

پردازنده گرافیکی H20 که شایعه شده بود در اواسط نوامبر عرضه می‌شود، با موانعی روبرو شده است که منجر به انتشار آن در سال 2024، احتمالا نزدیک به ماه فوریه یا مارس شده است. از سوی دیگر، L20 قرار است به موقع عرضه شود، اما خبری از L2 نیست. این تأخیر به طور بالقوه می‌تواند فرصتی را برای رقبایی مانند هواوی فراهم کند، زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری در چین در حال بررسی استفاده از تراشه هوش مصنوعی Ascend هواوی برای وظایف هوش مصنوعی کم مصرف هستند.

انویدیا به مشتریان خود در چین اطلاع داده است که عرضه تراشه هوش مصنوعی H20 را که برای مطابقت با قوانین صادرات ایالات متحده طراحی شده است، تا سه ماهه اول سال آینده به تعویق می‌اندازد. این تاخیر می‌تواند تلاش‌های این شرکت برای حفظ سهم بازار در چین را در برابر رقبای محلی مانند هواوی پیچیده کند. H20، قدرتمندترین تراشه بین سه تراشه برای بازار چین است که توسط انویدیا توسعه یافته است. منابع صنعتی نشان می‌دهند که شرکت‌های چینی ممکن است نمونه‌هایی از تراشه را حداقل تا دسامبر دریافت نکنند. البته این خطر همچنان وجود دارد که دفتر صنعت و امنیت ایالات متحده همچنان تحریم‌هایی را بر روی این محصولات جدید اعمال کند، که می‌تواند بر درآمدهای آتی انویدیا تأثیر بگذارد.

پست های مرتبط

اینتل میکروکد 0x12B را به عنوان راه‌حل نهایی برای مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم خود در نظر گرفت

Rambus از مشخصات حافظه نسل جدید HBM4 با پیشرفت‌های عمده نسبت به HBM3 و HBM3E رونمایی کرد

تحلیلی بر مشخصات RTX 5090 و RTX 5080 انویدیا پیش از معرفی رسمی